Site İçi SEO Rehberi (On Page SEO)

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay 8 gün
Mesajlar
25,269
Tepkime puanı
8,715
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal

Youtube SEO Nedir? Nasıl Yapılır​

Youtube’dan daha fazla görüntüleme, abone ve trafik almak istiyorsanız, bu Youtube SEO rehberini çok seveceksiniz. Bu rehberdeki Youtube kanal optimizasyonu adımlarını uyguladıktan sonra aklınızda Youtube SEO nasıl yapılır hakkında herhangi bir şey kalmayacağına garanti veriyoruz.

Bu günlerde SEO dendiğinde, muhtemelen aklınıza önce Google gelir. Nedenini anlamak zor değil. Çünkü Google, en güçlü ve en büyük arama motorudur. Ancak bu, dünyadaki tek arama motoru olduğu anlamına gelmez. Hiçbir arama motoru Google’ın büyüklüğüyle eşleşmese de Google’ın kullanışlılığına rakip olanlar var, o da tabiki Youtube arama motorudur. Youtube SEO, kanalın kullanıcı deneyimi ve çeşitli faktörlerle gerçekleştirilen kanal optimizasyonudur.
Bu makalede Youtube SEO hakkında konuşmak istiyoruz. Youtube’u bir arama motoru olarak düşünmek garip gelebilir, ancak düşündüğünüzde tam olarak budur. Özellikle, videolar için en büyük arama motoru Youtube’dur.

Youtube SEO ile Kanal Optimizasyonu Nasıl Yapılır:

Youtube SEO, normal SEO’dan biraz farklıdır ve alışması biraz zaman alabilir. Bu rehberi Youtube kanal optimizasyonunu sizin için kolaylaştırmaya yardımcı olmak amacıyla hazırladık ve Youtube SEO için ihtiyacınız olan görünürlüğü sağlayacak tekniklerin bir listesini oluşturduk. İşte adım adım Youtube SEO teknikleri:

1. Adım: Youtube Anahtar Kelime Araştırması

Youtube SEO süreci, video anahtar kelime araştırmasıyla başlar. Youtube için anahtar kelimeler, Google veya Yandex gibi arama motorlarında görünen anahtar kelimelerden biraz farklıdır. Örneğin, genellikle “nasıl yapılır” ile başlayan Youtube anahtar kelimelerini görürsünüz.

İlk olarak, anahtar kelime fikirlerinin bir listesini oluşturun.

Favori stratejilerimizden biri Youtube’un arama önerisi özelliğini kullanmak. Tek yapmanız gereken Youtube’a bir kelime veya kelime öbeği yazmak.
Örneğin, “web tasarım” araması yaparsanız, bir ton alakalı konu önerisi görürsünüz. Bu sonuçlar aslında kullanıcıların Youtube’a yazdığı terimlerdir. Bu yüzden popüler olup olmadıklarını merak etmeye gerek yok. YouTube bunları size önerirse, %100 popüler konulardır.
Anahtar kelime optimizasyonu YouTube SEO’nun önemli bir parçasıdır. Dolayısıyla, bir videonun çok sayıda görüntüleme sayısı varsa, bu video popüler bir anahtar kelime etrafında optimize edilmelidir. İdeal olarak, seçtiğiniz video anahtar kelimeleriniz ayda birkaç yüz arama almalıdır. Anahtar kelimelerin aylık arama hacmini kontrol etmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanabilirsiniz.

Daha sonra, listenizdeki en iyi anahtar kelimeyi bulun.​

Artık bir anahtar kelime listesi oluşturduğunuza göre, listenizden en iyisini seçmenin zamanı geldi. Kanalınızda çok fazla abone yoksa düşük rekabetli anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz. Rekabeti yüksek anahtar kelimelerin peşine düşerseniz, videonuz arama sonuçlarında kaybolup gidecektir. Bunun yerine, çok fazla rekabet içermeyen anahtar kelimeler bulmanız gerekir.
Bunu kontrol etmek için tek yapmanız gereken Google’da anahtar kelimenizi aşağıdaki gibi aratın:
Yukarıdaki bulunan sonuçlar bölümüne bakın. Bu sayı, Youtube’daki bu konuyla ilgili toplam video sayısını temsil eder. Bu sayı ne kadar yüksek olursa, o anahtar kelime o kadar rekabetçi olur. Dolayısıyla sonuç sayısı düşük anahtar kelimeleri hedeflemeye odaklanmalısınız.

2. Adım: Kaliteli Videolar Oluşturun

Videolarınızın Youtube arama sonuçları listesinde sıralanmasını istiyorsanız, kullanıcıları izlemeye devam ettirmeniz gerekir. Kitleyi elde tutmak, Youtube için çok önemli bir sıralama faktörüdür. Videonuz kullanıcıları Youtube’da tutarsa, Youtube, videonuzu arama sonuçlarında daha üst sıralara yerleştirecektir. Ne de olsa Youtube, kullanıcıların reklamları tıklamaları için platformda kalmasını ister.
İzlenme süresi, önemli bir Youtube sıralama metriğidir. İnsanlar videolarınızı izlemek için çok zaman harcıyorlarsa, oluşturduğunuz videoları çok seviyorlar demektir. Bu sebeple işe, insanları meşgul eden kaliteli bir video oluşturarak başlayın.
Ayrıca birbiriyle alakalı videolarınız varsa bu videolar için oynatma listeleri oluşturun. Kullanıcılar videolarınızı beğendiğinde devam videosunu veya alakalı videoyu da izlemek isteyecektir. Oynatma listelerindeki videoların otomatik başlaması, kullanıcıları kanalda tutmak için güzel bir fırsattır.

3. Adım: Video Başlığınızı Optimize Edin

Başlıklarınızı nasıl optimize edeceğinizi biliyor musunuz? Odak anahtar kelimenizi başlığınızda kullanmalısınız ve ilgi çekici başlıklar oluşturmaya özen göstermelisiniz.
Videonuzun başlığı en az 5 kelime uzunluğunda olmalıdır. Bir blog gönderisinde olduğu gibi, başlığınızın başına anahtar kelimenizi koyarak uzun kuyruklu bir video başlığı yazın.
Örneğin: Hedef anahtar kelimeniz “Unity 3D” ise; “Unity 3D Dersleri: Zombi Oyunu Projesi” gibi bir başlık olmalı.

4. Adım: Video Açıklamanızı Optimize Edin

Videonuzun açıklaması çok önemlidir. Video açıklamanız Youtube ve Google’ın videonuzun içeriğini anlamalarına yardımcı olur. Videonuzu ne kadar iyi anlarlarsa, o kadar yüksek konumda sıralanırsınız ve önerilen videolar kenar çubuğunda daha sık gösterilirsin. Anahtar kelimelerinizi optimize etmek için aşağıdaki metrikleri göz önünde bulundurun:
  • Anahtar kelimenizi ilk 25 kelimeye ekleyin.
  • Açıklamayı en az 300 kelime yapın.
  • Anahtar kelimenizi ve türevlerini bir kaç kez kullanının.
Youtube SEO için optimize edilmiş bu açıklama, Google’a ve Youtube’a spam olmadan videonuzun hangi konu ile ilgili olduğunu söylemeye yardımcı olacaktır.

5. Adım: Etiketlerinizi Optimize Edin

Etiketleme, Youtube’un sağladığı SEO özelliklerinden biridir. Etiketleme çok önemli değildir ancak, videolarınızın daha fazla görüntülenmesine yardımcı olacak alakalı anahtar kelimeler girmenize olanak tanır. Sadece konuyla alakalı etiketler kullanın, Youtube ve Google’ın videonuzun ne hakkında olduğunu öğrenmesine yardımcı olacak etiketler ekleyin. 10’dan fazla etiket eklememeye özen gösterin.
Videonuzun etiketleri bir kullanıcının izlediği bir videoyla eşleştiğinde, önerilen videolar bölümünde gösterilme şansınız yüksektir. Bu sebeple etiketlerinizi optimize etmeyi unutmayın.

6. Adım: Göz Alıcı Bir Küçük Resim Yapın

Küçük video resminiz Youtube’un doğrudan kullandığı bir sıralama faktörü değildir, ancak yine de SEO üzerinde büyük bir etkisi vardır.
İyi bir küçük resim daha fazla tıklama anlamına gelir ve bu da daha iyi Youtube kanal optimizasyonu anlamına gelir. Küçük resminizin öne çıktığından ve görüntüleyenlerin videonuzun ne hakkında olduğunu açıkladığından emin olun.
Birçok kişi videoları yalnızca küçük resimlere bakarak tıklamaktadır, bu nedenle bu adımı atlamayın.

7. Adım: Alt Yazı Ekleyin

İşte size büyük bir avantaj sağlayacak harika bir Youtube SEO özelliği. Youtube videolarının alt yazıları destelediğini biliyorsunuzdur. Bunlar sağır veya işitme güçlüğü çeken insanlar içindir, ancak SEO’ya harika bir katkısı vardır.
Alt yazılar, arama motorları tarafından taranabilir olduğundan, bu özelliği etkinleştirdiğinizde, güzel bir SEO değeri elde edeceğiniz anlamına gelir. Youtube otomatik alt yazıları da destekliyor ancak bu tamamen hatasız olduğu anlamına gelmiyor. Alt yazıları düzenleyerek kendi metinlerinizi ekleyin ve alt yazıların doğru olduğundan emin olun. Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız Youtube’un kendi altyazılarınızı ekleme makalesini inceleyebilirsiniz.

8. Adım: Video Dosya İsmini Düzenleyin

Youtube SEO’a etkisi tartışılan bir tekniktir ancak yinede yapılmasında bir sakınca yok. Bu işlem video dosyanızı, başlığınızı veya hedef anahtar kelimenizi yansıtacak şekilde yeniden adlandırmaktır. Örneğin, dosyanız varsayılan olarak “ 20210315.mp4 ” gibi bir isme sahip olabilir.
Ancak yeniden adlandırır ve hedef anahtar kelimenizi kullanırsanız, Youtube’a videonuzun hangi konuyla alakalı olduğunu söylemiş olursunuz.
Örneğin: “youtube-seo-nedir-nasıl-yapilir.mp4” şeklinde düzenlenebilir.

9. Adım: Kullanıcıların Yorum Yapmasını Sağlayın

Videonuz çok fazla yorum alırsa, Youtube videonuzun popüler olduğu sinyali alır. Tıpkı Google gibi, Youtube da popüler içeriğe öncelik verir. Yorumlar, Youtube’un insanların en çok neyi beğendiğine karar vermek için kullandığı metriklerden biridir.
Tartışma başlatmak için videonuzu bir soru ile bitirmek iyi bir fikirdir. Ve aldığınız yorumları cevaplamayı da unutmayın.

10. Adım: Kullanıcıları Abone Olmaya Teşvik Edin

Abone olmak Youtube’da çok önemlidir. Abone sayısı Youtube’un algoritmalarının videoları sıralamak için kullandığı faktörlerden biridir. Bir videoyu beğenmek veya yorum yapmak bir defalık bir işlemdir, ancak abone olmak, kullanıcıların içeriğinizi düzenli olarak göreceği anlamına gelir.
Birçok Youtuber, kullanıcılardan aynı anda hem videoyu beğenmelerini, hem yorum yapmalarını hem de abone olmalarını ister. Ancak, bu metriklerden birine öncelik verecek olursanız, abonelikleri teşvik etmeye odaklanın.

11. Adım: Sosyal Medyada Paylaşın

Günümüzde birçok popüler sosyal medya siteleri var. Youtube görünürlüğünüzü ve SEO’yu en üst düzeye çıkarmak için videolarınızı Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram gibi mevcut her sosyal medya kanalından paylaşmanız gerekir. Özellikle yapmanız gereken ilk şeylerden biri videonuzu Facebook’ta paylaşmaktır. Ayrıca ilgi çekici bir açıklama eklerseniz Facebook ile çok iyi trafik elde edebilirsiniz.
Sosyal paylaşımda bulunduğunuzda, harici bağlantı sayesinde kanalınıza backlink sağlamış ve sosyal varlığınızı büyütmeye başlamış olacaksınız. Böylece gelen trafik ile hem videolarınızın izlenme sayısı artacak, hem de sosyal medya kanalınızda etkileşim elde edeceksiniz. Buna kazan-kazan yönetimi de denir.

12. Adım: Embed ile Videolarınızı Gömün

Embed ile video gömmek videonuzu daha fazla kullanıcının önüne çıkarır. Videonuzu herhangi bir yere yerleştirebilirsiniz, ancak alakalı blog gönderilerine eklemeniz daha faydalıdır. Ayrıca embed kullanarak video eklemek, blogunuzdaki kullanıcı trafiğinizi artıracaktır. Bu, videonuzu daha fazla kişinin izlemesinin doğrudan bir sonucudur.
Örneğin yeri gelmişken Kukumav.Net tanıtım videosunu da buraya ekleyelim, belki izleyip beğenirsiniz, hatta belki de olumlu yorum bile yapabilirsiniz, neden olmasın 🙂

View: https://youtube.com/watch?v=KEsAM00SRQQ%3Ffeature%3Doembed
Bu rehberi okuduktan sonra Youtube SEO programı, Youtube SEO eklentisi veya Youtube SEO oluşturucu gibi araçların olmadığını, bu işlemleri kendiniz yapmanız gerektiğini anlamış olmanız gerekir.
Günün sonunda, içeriğiniz tüm SEO’nuzun temelidir, bu yüzden her şeyi doğru yaptığınızdan emin olun. Umarız bu Youtube SEO rehberi videolarınızı nasıl optimize etmeniz gerektiğini anlamanıza yardımcı olmuştur. Eğer Youtube dışında internetten para kazanabileceğiniz başka yöntemler arıyorsanız aşağıdaki rehberi de incelemenizi tavsiye ederiz.
 
Geri
Üst Alt