Ne Kadar Soru Çözmeli?

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay 27 gün
Mesajlar
25,277
Tepkime puanı
8,724
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
NE KADAR ÇOK SORU ÇÖZERSEK!

İnsan hayatının önemli dönüm noktalarından biridir sınavlar. Nerede ve hangi şartlar altında nasıl bir eğitim alacağınıza bu sınavlardaki sonuçlar etki eder. Belki hangi meslek belki hangi lise veya hangi üniversite sorusunun cevabı bu sınavlarla belirginleşecektir. Bundan dolayı sınavlara hazırlanan öğrenciler bu sınavları ciddiye almalı ve çevresindeki bireyler de bu yöndeki telkinleri daha fazla önemsemelidirler. (Aşırı kaygı oluşturmamak kaydıyla)

Öncelikle dikkat edilmesi gereken noktaları sıralayacak olursak;
1. Geçmiş yıllarda çıkmış olan soruları mutlaka elden geçirmeli soru tarzlarını kavramalı ve buradan hareketle eksik noktaları yakalamış olmalıdır.

2. Çokça soru çözerek soru çözme tarzımızı oluşturmuş olmalısınız. Soru çözerken kullandığınız kısa yollar veya formüller artık tam anlamıyla kavranmış olmalıdır.

3. Bazen doğru cevabı bulurken bazen de yanlışları eleyerek doğruya ulaşma tekniğini kullanmayı kavramış olmalısınız.

4. Konulara göre soru dağılımları hakkında bilgiler oturaklaşmış olmalı, fazla soru çıktığı bilinen konularak mutlaka daha ağırlık verilmeli. Bunun yanı sırada az soru çıkmış buna çalışmayayım mantığının çokta sağlıklı olmadığı bilinmelidir.

5. Test çözme hızınızı en iyi kontrol edeceğiniz yer denemelerdir. Eğer denemelerde soruları yetiştiremiyorsanız yavaşsınız demektir.(Bu ifadem sen sonuna doğru konuların tamamı işlendiğinde daha önem kazanmaktadır.) Bu hızlandırmamın çok fazla yolu yok, sizde bilirsiniz ki bunu tek yolu konu eksiklerini bilerek bolca soru çözmektir.

6. Eksik olduğunuz konu ile alakalı olarak konuları tespit etmek ve onların üzerine odaklanmak sınavlara hazırlanan öğrenciler için en önemli net arttırma tekniğidir.

7. Bunların yanı sıra nerelerde yanlış yapıldığının ve bu yanlışın neden yapıldığının çabucak kavranması gerekmektedir. Yanlış yapılmasının birkaç sebebi vardır. Bunu maddeler halinde açacak olursak;
a. Konu eksiği
b. İşlem hatası ve dikkatsizlik
c. Okuduğunu iyi anlayamama
d. Konuyu hiç bilmeme
e. Konuyu birbirine karıştırma

Yukarıdaki bu maddeler göz önünde bulundurulduğunda tespit net olarak yapılmış. Teşhis aşaması sonuçlanmış ve tedaviye geçilmiş olacaktır.

Buradan hareketler konu ise probleminiz konuya odaklanılmalı soru ise bolca soru çözülmesi dikkatsizlik ise dikkati arttırmak için egzersiz yapılmalı yani bolca benzer soru çözülmelidir.

BOL BOL DENEME ÇÖZMELİSİNİZ.

Sınavlara hazırlanan öğrencilerin en önemli özelliklerinden bir de düzenli bir şekilde deneme çözme stratejileridir. Bu denemelerin genel amacı öğrencinin fotoğrafını çekmektir. Geniş aralara vermeden ve sınav yaklaştıkça araları sıklaşan şekilde deneme çözmelidirler. Deneme çözecek ortamlara özellikle dikkat etmelidirler. Bu anlamda deneme çözülecek ortam bir sınıf ortamı olmasına dikkat edilmelidir.

Denemeleri çözerken hazırlamış olduğunuz fiziksel şartlar gerçek sınavı mutlaka çağrıştırıyor olmalıdır. Denemeye başlandığında bitimine kadar araya bir başka etkinlik konulmamalıdır. Öğrenciler biz eğitimcilerin bu şekildeki uyarıları karşısında “hocam bu deneme değil mi? neden sıkıştırıyorsunuz ki!” dediklerinde verilecek en güzel cevap. Denemeler gerçek sınavın bir provasıdır. En zor durumlarda bile denemeye başlandığında mutlaka bitirmeyi hedeflemek lazım. Hastaydım giremedim, başım ağrıdı bitiremedim, bahaneleri mantıklı hale getirmeyle kaygıdan uzaklaşılmış olmamaktadır.

Sizler bütün denemeleri ciddiye almalısınız. Tüm işaretlemeleri ve sistematik hale gelen deneme çözüm stratejileri mutlaka denemelerin sıklaşacağı son üç aya kadar mutlaka netleşmesi gerekmektedir.

Deneme sorularının çözümünün bitmesi, denemenin bittiği anlamına asla gelmez. Mutlaka denemeden sonra sorular ve cevaplarıyla alakalı bir analiz çalışması yapılmalıdır. Hangi sorularda yanlış yapıldığı veya hangi konularda eksik kalındığı bilinmeli ve onun üzerinde hemen bir çalışma planı yapılmalıdır. Buna erken müdahale planı olarak bakılmalı ve bir sonraki denemeye asla bu hatalar tekrar edilmemeye çalışılmalıdır.

Cevap anahtarlarının kontrolü ve sonrasında ki doğru ve yanlışların değerlendirmesi konusunda branş öğretmenleri ile ciddi ve samimi bir görüşme atmosferi oluşturulmalı ve öğretmenlerden sorularla alakalı değerlendirmeleri ciddi bir şekilde dikkate alınmalıdır.

Denemeler sınavlara hazırlanan öğrencilere gerçek sınav hakkında sağlıklı bir kanaatin oluşması için yapılmış hazırlık çalışmasıdır. Bununla birlikte denemelerin gerçek sınav kalitesinde olup olmadığı da iyice gözlemlenmelidir. Bunun en pratik yolu, son beş yılın gerçek sınavlarını edinmek ve onlar üzerinden değişik aralıkla denemeler yapmaktır. Her ne kadar denem çözerken karşınıza önceden ders çalışırken karşılaştığınızı sorular gelse de bu bir anlamda soru tarzına alışmanız notasında sizlere yardımcı olacaktır.

Deneme sınavlarının gizle amaçlarından bir tanesi sınav süresinde sınava hazırlanan geçlerin uzunca bir süre zihinsel faliyet yaparak bir yerde oturma alışkanlığının kazandırılması ve sınav stresiyle baş etmeyi öğrenmesidir. Yukarıdaki sebeplerden dolayı denemeler gerçek sınava en yakın sınav olacağı bilinerek ciddiye alınmalıdır.
 
Geri
Üst Alt