Bilgisayarım kapanıyor, Donuyor, Çok Kasıyor Hata veriyor

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay 7 gün
Mesajlar
25,268
Tepkime puanı
8,715
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal

Sistem kilitleniyor veya donuyor​

Bilgisayarınız Windows'da aniden yanıt vermeyi durdurursa bir sistem kilitlenme sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Sistem kilitlenmeleriyle ilgili temel nedeni bulmak üzere kullanabileceğiniz adımlar vardır.



Not: Sorun son zamanlarda başladıysa sorun giderme işlemine başlamadan önce lütfen yakın zamanda yapılan donanım veya yazılım değişikliklerini dikkate alın. Bu değişikliklerin geri alınması ile sorun hızlı bir şekilde tespit edilebilir.
Kilitlenmeye, bir donanım parçası neden oluyor olabilir. Aşağıdakiler dahil olmak üzere tüm cihazları bilgisayarınızdan çıkartmayı deneyin:

  • Yazıcılar
  • Tarayıcılar
  • Ortam Kartı Okuyucuları
  • Küçük Ortam yuvaları (iPod, PDA, MP3 çalar vb.)
  • Dijital Fotoğraf Makineleri ve Video Kayıt Cihazları
  • USB depolama aygıtları
  • Tüm optik sürücülerdeki CD'ler veya DVD'ler
  • Takma birimi veya bağlantı noktası çoğaltıcı
Bilgisayarınız masaüstü ise bilgisayarınıza bağlı olarak bırakmanız gereken cihazlar yalnızca monitörünüz, fareniz ve klavyenizdir.

Bu işlem tamamlandığında, bilgisayarın fişini prizden çıkarın, dizüstü bilgisayar pilini (varsa) çıkarın ve güç düğmesini yaklaşık 15 saniye boyunca basılı tutun. Ardından bilgisayarın fişini tekrar prize takarak yeniden başlatmayı deneyin.

Kilitlenmeye fare veya klavye neden oluyorsa "Klavye, dokunmatik yüzey veya fare düzgün çalışmıyor" başlıklı Dell Knowledge Base makalesine başvurun.

Son değişiklikleri geri alarak veya harici aygıtları sökerek sorunu tespit edemiyorsanız aşağıda belirtilen adımları kullanarak sorun giderme işlemi yapabilirsiniz.


Windows Hata Kodlarını Arama​

Windows; kapanma, yeniden başlama, kilitlenme, hata ile ilgili bir hata kodu görüntüleyebilir. Microsoft, her konuyla ilgili ayrıntılı bilgi sunar; bu konuya ilişkin bilgi bulmanın en hızlı yöntemi, tercih ettiğiniz arama motorunda sorununuzla ilgili arama yapmaktır

How to Fix Blue Screen of Death Windows 10 (Windows 10'da Mavi Ekran Sorununu Giderme) (Resmi Dell Teknik Desteği) (02:59) - Yalnızca İngilizce



Bilgisayar Tanılama Çalıştırma
Bilgisayarınızda bir donanım sorununun yaşanıp yaşanmadığını belirlemek için Dell Preboot System Assessment (PSA) tanılamasını çalıştırın. Tanılamanın nasıl çalıştırılacağı ve sorunun nasıl belirleneceği hakkında bilgi almak ve sorunu belirlemek için şu Dell Knowledge Base makalesine başvurun:

Donanım Sorunlarını Dahili ve Çevrimiçi Tanılamayla (SupportAssist ePSA, ePSA veya PSA Hata Kodları) Giderme
Yerleşik tanılamalar ve diğer sorun giderme işlemleri ile kilitlenmelerin temel nedeni tanımlanmadıysa Dell PC Diagnostics'te Hızlı Test veya Tam Taramayı çalıştırmayı düşünebilirsiniz. Bu tanılamaları aşağıdaki bağlantıdan bulabilirsiniz:

Dell PC Diagnostics
Başa Dön

Rutin Sistem Bakımı Çalıştırma
Bilgisayarınızı en yüksek performansta tutmak için düzenli olarak bakım görevlerinizi çalıştırmayı unutmayın. Bilgisayarınızın performansı ve bakımı hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdan işletim sisteminizi seçin.

Windows 10 dahili sistem bakımı ve performans görevlerine sahiptir. Eylem gerekmez.

Windows 8 ve 8.1
Windows 7
Windows Vista
Windows XP

Ayrıca, bilgisayarınızdaki sistem dosyalarını ve klasörleri doğrulamak için Sistem Dosyası Denetleyicisini kullanın. Sistem Dosyası Denetleyicisini çalıştırmak için Başlat'a tıklayın.

Windows XP'de Çalıştır... öğesine tıklayın, ardından açılan kutuya sfc /scannow yazın ve Enter tuşuna basın.

Windows Vista ve Windows 7'de Arama Başlat kutusuna sfc /scannow yazın ve Enter tuşuna basın.

Windows 8'de, Başlat Ekranına "bakım" yazın ve ardından Önerilen bakım görevlerini otomatik olarak gerçekleştir öğesini seçin.

Başa Dön


Sürücüleri ve BIOS'u Güncelleştirme
Kilitlenme, çoğu durumda eski sürücülerden veya BIOS ayarlarından kaynaklanabilir. Donanımınızın ve yazılımınızın avantajlarından tam olarak yararlanmak için sürücülerinizi düzenli olarak güncelleştirmeyi unutmayın.

Genel bir kural olarak sürücülerinizi ve BIOS'u aşağıdaki sırayla güncelleştirmeniz gerekir:

BIOS
Yonga seti sürücüsü
Video sürücüsü
Ses sürücüsü
Ağ sürücüsü
Diğer sürücüler
Bu sürücülerin her birini ayrı ayrı güncelleştirmeyi deneyin. Ardından sorunun devam edip etmediğini kontrol etmek için sistemi tekrar test edin.

Dell Bilgisayarınız İçin En Yeni Sürücüleri Edinin!

Başa Dön
Havalandırma Deliklerini Kontrol Etme
Tıkalı havalandırma delikleri performans sorunlarına neden olabilir çünkü sistem doğru hava akışını alamayabilir ve işlemci aşırı ısınabilir. İşlemci aşırı ısınmadan korunmak için kendini yavaşlatır ve bu performans düşüşü bir kilitlenme olarak algılanabilir. Bunun kilitlenme sorununun temel nedeni olmadığından emin olmak için lütfen aşağıdaki adımları tamamlayın:

Toz birikimi olup olmadığını ve ısı ile hava akışının engellenip engellenmediğini görmek için bilgisayardaki havalandırma deliklerini kontrol edin. Şekil 1'de bir dizüstü bilgisayar havalandırması ile ilgili olarak gösterilen örneğe ve Şekil 2'de bir masaüstü bilgisayar havalandırması ile ilgili olarak gösterilen örneğe bakın.


  1. SLN129591_en_US__21377120789898.LaptopVent

    Şekil 1: Dizüstü bilgisayarın alt tarafındaki tozlu havalandırma deliği.


    SLN129591_en_US__31377120809242.desktopvent

    Şekil 2: Masaüstü bilgisayarın ön tarafındaki tozlu havalandırma deliği.
  2. Sistemi kapatın
  3. Tüm güç kaynaklarını çıkarın: AC Adaptörünün Fişini Çekin ve Pili Çıkarın veya Masaüstü Bilgisayarın Güç Kablosunu Çıkarın.
  4. Hava deliklerindeki tozu dışarı atmak için sıkıştırılmış hava püskürtün. Sıkıştırılmış hava tüpünü dik bir açıyla (yaklaşık 90 derece) ve hedeften 15-20 cm (6-8") uzakta tuttuğunuzdan emin olun.
Not: Dizüstü bilgisayarın içindeki tozu dışarı atmak için ağzınızla üflemeyin. Ağzınızdan gelen nem kalıcı hasara neden olabilir. Basınçlı hava tüpünü, tüpün yan kısmında belirtilen talimatlara göre kullanın. Hatalı kullanmanız durumunda bilgisayara zarar verebilirsiniz.

Güvenli Modda Belirtileri Kontrol Etme​

Güvenli mod, önemli olmayan uygulamaların ve sürücülerin yüklenmesini önler. Bu, kilitlenmelerin veya donmaların olası bir temel nedeni olarak yazılımı elememize olanak tanır.

Not: Güvenli modu kullanırken video çözünürlüğü 800 X 600 olur ve simgeleriniz ve metniniz normalden daha büyük görünebilir. Ayrıca masaüstü arka planınız bu modda mevcut değildir. Bunlar, siz tekrar normal modda oturum açtığınızda normale döndüğü için normal davranışlardır ve sorun giderme işlemi gerçekleştirilmesini gerektirmezler.
Uyarı: Güvenli Modda oturum açtığınızda antivirüs programınızın devre dışı bırakılacağını lütfen göz önünde bulundurun. Antivirüs programınız devre dışı olduğunda bir ağa veya İnternet'e bağlanırken lütfen dikkatli olun.
Güvenli modda önyükleme yapmak için lütfen aşağıdaki talimatları izleyin:

  1. Bilgisayarı çalıştırın
  2. Hemen ardından Dell logosu ekranı kaybolana kadar her saniye klavyedeki "F8" tuşuna basın. Ekranda Windows Gelişmiş Seçenekler Menüsünü görürsünüz. (Windows Gelişmiş Seçenekler Menüsü görünmezse sistemi yeniden başlatın ve yeniden deneyin.)
  3. Safe mode with Networking (Ağ ile Güvenli Mod) öğesini seçin ve ardından Enter tuşuna basın
  4. Yönetici olarak veya yönetici erişimi olan bir kullanıcı olarak oturum açın
Güvenli Moda önyükleme yapma talimatları için işletim sisteminiz için geçerli bağlantıya başvurun:

Windows 10
Windows 8.1
Windows 7
Windows 8/8.1'de, Dell'in Destek Web Sitesinde bulunan aşağıdaki makaleye başvurun: Dell bilgisayarınızdaki Windows 8/8.1'de Güvenli Mod'a önyükleme yapma.
Uygulamaları açın ve bilgisayarı güvenli modda test edin. Belirtiler güvenli modda mevcutsa lütfen bu makaledeki sorun giderme adımlarına devam edin. Belirtiler güvenli modda mevcut değilse sorun büyük olasılıkla bir sürücü veya yazılım ile ilgilidir. 6. ve 7. adımları tamamlayarak kilitlenme ya da donma sorununun çözülüp çözülmediğine bakabilirsiniz.

Başa Dön

Windows'u Güncelleştirme

Yazılım Kaldırma, Yeniden Yükleme ve Güncelleştirme​

Bilgisayarınız belirli bir uygulamayı kullanırken kilitleniyor veya askıda kalıyorsa uygulamayı bilgisayarınızdan tamamen kaldırın, ardından yeniden yükleyin ve yazılım sağlayıcısının web sitesini ziyaret ederek yazılımı en son sürüme güncelleştirin.

Not: Dikkat: Herhangi bir uygulamayı kaldırmadan önce lütfen tüm önemli verileri yedeklediğinizden emin olun. Ayrıca, yazılımı yeniden yüklemek için gerekli ortam ve ürün anahtarınızın olduğundan emin olun. Şüpheniz varsa lütfen kaldırma işleminden önce yazılım sağlayıcısı ile görüşün.

Birden Fazla Virüsten Korunma Programının Olup Olmadığını Kontrol Etme​

Birden fazla virüsten korunma yazılımı programının kullanılması, sistemin kilitlenmesine neden olabilir. Çoğu Dell Bilgisayarda virüsten korunma programları önceden yüklenmiş olarak gelir, bu yüzden müşteriler kimi zaman yüklü bir program olduğunun farkına varmadan başka virüsten korunma programları yüklerler. Alternatif bir antivirüs yazılımı yüklemeye karar verdiyseniz ilk olarak bilgisayarınızda çalışan diğer tüm antivirüs programlarını kaldırmanız gerekir.

Yalnızca bir antivirüs programı seçin ve yeniden yükleyin. Bilgisayarınızda birden fazla virüsten korunma yazılım programının yüklü olması önerilmez. Bir AV bileşeni olmayan birden çok casus yazılımdan koruma paketi birbiriyle çakışmaz ve bilgisayarda kalabilir.

11: Kötü Amaçlı Yazılım Olup Olmadığını Kontrol Etme​

Kötü amaçlı yazılımlar (virüs, casus yazılım vs.) Windows sistemlerinin kilitlenmesine veya asılı kalmış görünmesine neden olabilir
 
Geri
Üst Alt