Çok Fazla Protein Yediğinizi Gösteren Uyarı İşaretleri

Charismax

Toprak kabul etmez yapma
Katılım
20 Ağustos 2020
Mesajlar
22,397
Tepkime puanı
8,128
Yaş
33
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Çok Fazla Protein Yediğinizi Gösteren Uyarı İşaretleri

Protein, hayatta kalmak için günlük olarak yemeniz gereken yağ ve karbonhidratların yanı sıra üç makro besleyiciden biridir. Her biri önemli olmakla birlikte, protein kas kütlesini sürdürmek ve arttırmak için hayati önem taşır ve aynı zamanda oksijenin vücutta taşınmasında rol oynar.



Bununla birlikte, çok fazla protein yemek gibi bir şey var ve Ohio State Wexner Tıp Merkezi ile RD Liz Weinandy, her gün kabaca ne kadar protein tüketmeniz gerektiğini tam olarak yıkıyor. Ayrıca diyetinizde çok fazla protein aldığınızı gösteren bazı belirtileri de detaylandırıyor.

Günde ne kadar protein yemelisin?

Her gün ihtiyacınız olan protein miktarı, öncelikle cinsiyet ve aktivite seviyesine göre çeşitli faktörlere göre değişir.

Weinandy, “Çoğu insan ideal vücut ağırlığının her kilogramı için yaklaşık 1 gram proteine ihtiyaç duyar.

İdeal vücut ağırlığı denklemleri, boylarına göre insanlar için sağlıklı bir ağırlığın ne olduğunu ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır. Bununla birlikte, VKİ'de olduğu gibi, her iki değer de kas kütlesini dikkate almaz ve bir dizi sağlıklı vücut ağırlığının olduğunu saptamaz.

Kadınlar için, 5 feet boyunda biri için ideal vücut ağırlığı 100 pound olur ve her inç için beş pound'a yapışırsınız. Erkekler için, 5 feet boyunda biri için ideal vücut ağırlığı 106 kilodur ve altı kilo ekledikten sonra her inç için.

Yani, Weinandy denklemini izleyerek, 5'6 "olan bir kadının ne kadar proteine ihtiyacı olduğunu bulmak için, ideal vücut ağırlığını almalısınız - bu durumda 130 pound - ve sonra 130'u bölerek pounddan kilograma dönüştürürsünüz. Weinandy, vücut ağırlığının her kilogramı başına yaklaşık 1 gram proteine ihtiyacınız olduğunu söylediğinden, 5'6 "olan bir kadın her gün 59 ila 60 gram protein tüketmelidir.

Kas kütlesi oluşturmaya çalışanlar için, kilogram vücut ağırlığı başına 1.5 gram protein hedeflemeyi deneyebilirsiniz. Sporcular muhtemelen düzenli egzersiz yapmayanlardan daha fazla proteine ihtiyaç duyacaktır. Günde ne kadar proteine ihtiyacınız olursa olsun, yemek başına 30 gramdan fazla protein tüketmemelisiniz.

Diyetinize çok fazla protein eklediğinizin bazı önemli uyarı işaretleri nelerdir?
Weinandy, çok fazla protein yemenin çeşitli nedenlerle sorunlu olabileceğini söylüyor. İşte şu anda vücudunuzda olabilecek ve olması gerekenden daha fazla protein yediğinizi gösterebilecek birkaç şey.

Kilo alıyorsunuz. "Daha yüksek proteinli diyetlerin bazı insanların kilo vermesine yardımcı olduğu gösterilmiş olsa da, genel kalorilerinizi artırırsanız, nereden gelirlerse gelsin, bu ekstra kaloriler vücut yağına dönüştürülebilir" diyor. "Proteini peynir ve yağlı etler gibi yüksek yağlı kaynaklardan alıyorsanız bu özellikle doğrudur."

Kabız oluyorsun. Weinandy'nin belirttiği gibi, protein kaynaklarının çoğunda çok az lif vardır veya hiç lif yoktur, bu nedenle fazla tüketilirse bağırsaklarınızı yedekleyebilir.

Sürekli olarak ağız kokunuz var. Bu sadece keto diyetini takip eden insanlar arasında yaygın bir şikayet değil, aynı zamanda çok fazla protein yemenin bir yan etkisidir. Dilde büyüyen bakteriler proteini parçalar ve kokulu gazlar yayabilir.

Başka gastrointestinal sorunlarınız var. Yine, diyetinizde çok fazla protein varsa, bu, diyetinizde doğal olarak lif içeren meyve ve sebzeler gibi yeterli karbonhidrat almadığınızı gösterebilir. Bu karın rahatsızlığına neden olabilir.

Çok fazla protein tüketmenin uzun vadeli yan etkileri nelerdir?
Çok fazla protein yemek vücudunuza, özellikle de böbreklerinize zarar verebilir. İçinde protein olan bir şey yediğinizde, vücut onu daha küçük parçalara ayırır ve daha sonra böbrekler kandaki fazla proteini çıkaracaktır.

Weinandy, “Bu normal olsa da, özellikle uzun süre gerçekten çok miktarda protein tüketirsek, böbrekleri strese sokabilir” diye açıklıyor. "Yıllarca yüksek tansiyonu veya diyabeti olan veya böbrekler üzerinde zor olan ilaçlar alan insanlar için, bu koşulların herhangi birine büyük miktarlarda protein eklemek böbrekleri gerçekten strese sokabilir."

Bahsetmemek gerekirse, önemli miktarda protein yemek, bazı böbrek taşı türlerinin riskini de artırabilir. Weinandy ayrıca çoğu Amerikalı'nın diyetlerinde bol miktarda protein tükettiğini ve vegan veya vejeteryanları hariç olmak üzere daha fazlasını yemeklere dahil etmeye çalışmak zorunda kalmaya gerek olmadığını belirtiyor.

Et ve hayvan yan ürünlerini tüketip yemediğinizden bağımsız olarak, günlük olarak tempeh, mercimek ve fındık gibi bitki bazlı protein eklemenin önemli olduğunu söylüyor.

“Bitki proteinleri de böbreklerde daha naziktir, bu da zaten böbrek hastalığı olan herkes için idealdir” diye ekliyor.

Kaynak: EAT THIS, NOT THAT
 
Üst Alt