Öğretmeni öğrenciye;
-"Neden arkadaşlarını kıskanıyor ve onların yaptıklarını bozuyorsun?" diye sorunca,
Çocuk;
-"En iyi ben olmalıyım, en başarılı ben görünmeliyim" diye cevap verir.
Bunun üzerine öğretmen tahtaya bir çizgi çizer ve;
-"Bu çizgiyi nasıl kısaltabilirsin?" der.
Kıskanç çocuk hemen atılıp bir kısmını siliverir.
-"Olmadı" der öğretmen, "silmek yok".
Bu sefer çocuk eliyle bir kısmının üzerini kapatır.
Öğretmen;
-"Yine olmadı, kapatmak yok" der.
-"Başka nasıl yaparsın" diye soran öğretmen, bakar ki cevap yok, daha uzun bir çizgi çizer diğerinin yanına ve; "Bak öteki kısaldı" der.
-" BAŞKALARININ ÇİZGİSİYLE UĞRAŞACAĞINA, SEN DAHA BÜYÜK BİR ÇİZGİ ÇİZ" der yaramaz öğrencisine.
Keşke birileride: 'Hayatlarını, Ülkeme nasıl daha faydalı işler yapabilirim?' amacıyla yaşayan insanlara çamur atmakla meşgul olmak yerine daha iyi bir şeyler yaparak gündeme gelseydi.
Ama yok yapmazlar,yapana çamur atarlar.
Çünkü ruhları çamurlaşmış,kötüler,kıskanç, hazımsızlar...
-"Neden arkadaşlarını kıskanıyor ve onların yaptıklarını bozuyorsun?" diye sorunca,
Çocuk;
-"En iyi ben olmalıyım, en başarılı ben görünmeliyim" diye cevap verir.
Bunun üzerine öğretmen tahtaya bir çizgi çizer ve;
-"Bu çizgiyi nasıl kısaltabilirsin?" der.
Kıskanç çocuk hemen atılıp bir kısmını siliverir.
-"Olmadı" der öğretmen, "silmek yok".
Bu sefer çocuk eliyle bir kısmının üzerini kapatır.
Öğretmen;
-"Yine olmadı, kapatmak yok" der.
-"Başka nasıl yaparsın" diye soran öğretmen, bakar ki cevap yok, daha uzun bir çizgi çizer diğerinin yanına ve; "Bak öteki kısaldı" der.
-" BAŞKALARININ ÇİZGİSİYLE UĞRAŞACAĞINA, SEN DAHA BÜYÜK BİR ÇİZGİ ÇİZ" der yaramaz öğrencisine.
Keşke birileride: 'Hayatlarını, Ülkeme nasıl daha faydalı işler yapabilirim?' amacıyla yaşayan insanlara çamur atmakla meşgul olmak yerine daha iyi bir şeyler yaparak gündeme gelseydi.
Ama yok yapmazlar,yapana çamur atarlar.
Çünkü ruhları çamurlaşmış,kötüler,kıskanç, hazımsızlar...