Ahrefs İncelemesi Ahrefs SEO Çalışmalarında Nasıl Kullanılır?

Katılım
3 yıl 7 ay 7 gün
Mesajlar
29
Tepkime puanı
19
Yaş
44
Konum
Antalya
İsim
Yusuf
Memleket
Konya Altı
Meslek
Katcı
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Ahrefs, SEO ve içerik pazarlaması için kullanabileceğiniz en eksiksiz araçlardan bir tanesidir. Backlink kontrolü, izlemesi ve takibi yapabildiğiniz; rakiplerinizin anahtar kelimelerini, sıralamalarını görebildiğiniz; rekabetin düşük olduğu konuları, bozulmuş link-building fırsatlarını, yerel alıntı imkanlarını ve aktif olmayan dahili bağlantıları bulabildiğiniz; rakibinizin sayfalarından hangilerinin daha çok trafik çektiğini görüp kendinizle karşılaştırabileceğiniz ve daha birçok başka özellik barındıran bütün bir araç.

Özetlemek gerekirse, “Ahrefs arama trafiğinizi artırmanıza, rakip araştırması yapmanıza ve uzmanlaştığınız alana hükmetmenize yardımcı olan bir SEO aracıdır”.

Ahrefs Backlink Araştırması için Nasıl Kullanılır?
Arama trafiğini artırmanın en iyi yollarından biri backlink profilinizi büyütmektir. Rakiplerinizin backlinklerini izleyerek hangi sayfalardan backlink toplayabileceğiniz konusunda fikir edinebilirsiniz. "Site Explorer" çubuğuna rakibinizin URL'ini (blog) girin ve "Backlink Profile" bölümünün altındaki "Backlinks"e gidin. Yalnızca dofollow bağlantılarını görüntülemek için “Link Type”' ile bir filtre ayarlayın.

Backlink Araştırması Dofollow Linkleri

Şimdi listeyi gözden geçirip rakibinizin sayfalarına yönlendiren bağlantıları kontrol edin. Görüyoruz ki sahip oldukları backlinklerden bir tanesi, kendi sitelerindeki 'iç mekan bitkileri' makalesine yönlendiriyor. Kendi web sitemizde de bu konuyla ilgili bir yazımız mevcut! Linke tıklayarak, sitenin zaten birçok başka kaynağa bağlantı verdiğini görüyoruz, belki bizim blog yazımıza da bağlantı vermeyi düşünebilirler.

Backlink Araştırma Fırsatı

(a) “Best By Links” Özelliğini Kullanarak Backlinkleri Bulun
"Pages" bölümünün altından "Best By Link" sekmesine geçip rakiplerinizin web sitelerinde hangi sayfaların en fazla geri dönüş aldığını görebilirsiniz. Eğer bir içerik yüksek oranda trafik getiriyorsa, belki de benzer bir blog yazısı yazmayı düşünebilirsiniz.

Backlink Araştırması Best By Links

(b) “Link Intersect” Özelliğini Kullanarak Backlinkleri Bulun
Backlink fırsatlarını keşfetmenin başka bir yolu da 'Link Intersect' özelliğini kullanmaktır (bunu üst menüde ‘Diğer’ kısmının altında bulabilirsiniz). Bu araçla, rakiplerinizin web siteleriyle bağlantısı bulunan alan adlarını bulabilirsiniz.

Backlink Arastırması Link Intersect

Rakiplerimizden birine bağlantı veren bir site - tek başına fazla bir şey ifade etmese de - 3 rakip siteye bağlantı verip, bizim sitemize vermemişse; kaçırılmış bir fırsattır. Rakiplerimizin sitelerine bağlantı veriyorlarsa, muhtemelen bizimkilere de vermek isteyeceklerdir.

Bu özellikte, “Show me who is linking to these domains or URLs” bölümüne en az iki web sitesi yazmanız gerekir. Alan adlarından hangilerinin size ait olmadığını görmek için isteğe bağlı “But doesn’t link to” alanına kendi URL'nizi yazabilirsiniz.

Backlink Araştırması Link Intersect Sonuçları

Ahrefs Rakip Araştırmalarında Nasıl Kullanılır?
Ahrefs'te kendi siteniz hakkında bulabileceğiniz her türlü bilgiyi, rakipleriniz hakkında da bulabilirsiniz. Neleri kötü yaptıklarını, düştükleri hataları görün ve bunlardan ders çıkarın. Ayrıca zayıf yönlerini de bulup bunlardan kendinize faydalar çıkarabilirsiniz. Aynı şey güçlü yönleri için de geçerli: yaptıkları iyi şeyleri siz de uygulamaya çalışın (onlar için işe yarıyorsa, sizin için de işe yarayabilir). Rakiplerinizin sergiledikleri performansı öğrenerek, işletmeniz için daha iyi bir pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz.

Bir rakip araştırması yapmak için öncelikle rakiplerinizin kim olduğunu bulmanız gerekir (SEO rakipleriniz). Bunun için, Ahrefs Site Gezgini aracına kendi web sitemizin URL'ini girdikten sonra, solda “Organic Search” bölümündeki “Competing Domains” özelliğini kullanabilirsiniz. Tek bir anahtar kelimeyi sıralamaya çalışıyorsanız, e-ticaret sitelerinden veya bloglardan farklı olarak, Google Arama'da ana anahtar kelimenizi arayabilir ve ilk 3 ila 5’teki siteleri rakibiniz olarak kabul edebilirsiniz.

Rakip Araştırması Alan Adları

Şimdi bunların her birini analiz edin. Öğrenmek istediğiniz şey, (1) alan adı derecelendirmesi ve yönlendiren alan sayısı, (2) backlink büyümesi ve (3) organik trafik hacimleri ve öne çıkan snippet'lerdir. Bunun için Quick Batch Analysis özelliğini kullanabilirsiniz (Ahrefs aracının üst kısmında ‘Diğer’ bölümünde “Batch Analysis”).

Rakip Araştırması Batch Analysis

(1) Alan adı değerlendirmesi ve yönlendiren alan adları:
Bir web sitesinin yüksek Domain Sıralamasına (DR) sahip olması, güçlü bir backlink profiline sahip olduğu anlamına gelir. DR puanı 1-100 arası bir ölçekte verilir (100 en yüksek) ve bu puan, alan adına bağlantı veren web sitelerinin sayısına ve backlink profil gücüne göre hesaplanır.

Mesela mobilyalarla ilgili bir web sitemiz olduğunu ve sitemizin DR puanın 65 olduğunu varsayalım. Analizimize baktığımızda, 5 rakibimizden 3'ünün bizimkine kıyasla daha yüksek bir DR'ye sahip olduğunu görüyoruz. Bu sayede, web sitemizin içerik ve bağlantı oluşturma konusundaki çalışmalarının artması gerektiğini anlayabiliyoruz. Bunun yanı sıra, rakiplerin sahip olduğu yönlendiren domain sayısını da kontrol ediyoruz (özellikle de dofollow bağlantılarının sayısıyla ilgileniyoruz). Dofollow bağlantısı, kalitesini sizin sitenize geçiren ve daha yüksek sayfa sıralaması sağlayan bir backlink türüdür. Öte yandan, nofollow bağlantısı da bir backlink'tir ancak web sitenize herhangi bir SEO değeri getirmez. Fakat ikisinin de siteniz için önemli olduğunu unutmayın.

Rakip Araştırması Referring Domains Dofollow Filtresi

Çok sayıda yönlendirici domain genellikle sitenin güçlü bir site olduğunu gösterir. Ancak yönlendiren domainlerin sayısı, her zaman DR ile birlikte değerlendirilir. DR düşük ancak yönlendiren alan adının sayısı yüksekse, çok sayıda kalitesi düşük, spam içerikli bağlantısı olabilir. Bir sitenin aldığı bağlantıları, soldaki menüden "Referring Domains" bölümüne tıklayarak inceleyebilirsiniz.

(2) Backlink Büyümesi
Öğrenmek isteyebileceğimiz bir başka şey, rakiplerimizin ayda ortalama kaç backlink kazandıklarıdır. Bunu her yarışmacıyı ayrı ayrı kontrol ederek yaparız; URL'i Ahrefs’in “Site Explorer” kısmına ekleyin ve aratın. Genel bakış sayfasında ‘Referring Domains’ başlığının altındaki grafikte, zaman aralığını bir yıl olacak şekilde ayarlayın. İmlecinizi grafiğin sonuna ve başına getirip gördüğünüz sayıları not alın. Bu sayıları birbirinden çıkarın ve miktarı 12'ye bölün. Böylece rakibinizin bir ayda kazandıkları ortalama backlink sayısını öğrenmiş olacaksınız.

Rakip Araştırması Link Büyümesi

Bunu tüm rakipleriniz için yapın. Rakiplerinizin ayda ortalama kaç geri dönüş aldığını bilerek, hedeflerinizi belirleyebilir ve rakiplerinizi backlink kazanma konusunda yenmeyi hedef olarak belirleyebilirsiniz (ancak rakiplerinizi körü körüne takip etmeyin).

Rakibinizin backlinklerinde bir anda oluşmuş ani artışın birkaç sebebi olabilir. Örneğin, sezonluk bir PR kampanyasının sonucu olabilirken, spam içerikli bir backlink çalışması da yapılmış olabilir. Bu nedenle, geri bağlantılarda ortalama ve kalıcı artışlar gösteren rakipleri kontrol etmek ve odaklanmakta fayda var. Bir rakibin backlink domain türlerini derinlemesine incelemek için “Referring Domains”> “New” bölümüne girip araştırmak istediğiniz tarih aralığını seçebilirsiniz.

Rakip Araştırması Yeni Referring Domains

(3) Organik Arama Hacimleri ve Öne Çıkan Snippet
Rakipleriniz de sizin gibi aynı anahtar kelimelerle sıralanmaya çalışıyor olabilir. Peki, hangi anahtar kelime sitenize daha çok trafik getirir? Bunu öğrenmek için sol taraftaki “Organic Search” kısmından “Organic Keywords” sekmesine geçebilirsiniz.

  • E-ticaret: Burada esas olan rakibinizin hangi ürün veya ürün kategorilerinin anahtar kelimelerinde sıralanmaya çalıştığını ve hangisinin yüksek trafik getirmeyi başardığını görmektir.
  • Blog içerikleri: Burada esas olan rakibinizin hangi içerik konularının anahtar kelimelerinde sıralanmaya çalıştığını ve hangisinin yüksek trafik getirmeyi başardığını görmektir.
  • Hizmet sağlayıcılar: Burada esas olan rakibinizin hangi hizmetle ilgili anahtar kelimelerde sıralanmayı tercih ettiğini öğrenip, yüksek trafik getireni görebilmektir.
Daha önce aklımıza gelmeyen anahtar kelimeler var mı? Marka adı içermeyen anahtar kelimeler de hedefleyebilir miyiz? Ana sayfamızda kullanabileceğimiz anahtar kelimeler ya da hakkında bir blog yazısı yazabileceğimiz anahtar kelimeler var mı? (Markalı anahtar kelimeleri hariç tuttuğunuzdan emin olun, çünkü bu sıralanmak istediğimiz bir şey değildir. 'Exlude' alanına rakibinizin adını yazıp “any target” olarak seçebilirsiniz.

Rakip Araştırması Organik Arama Hacimleri

Rakiplerinizin organik anahtar kelimelerini araştırırken, öne çıkan snippet'leri olup olmadığını da kontrol edin. Öne çıkan snippet ile organik olarak 1. sıralanmış siteden ortalama %8,6 oranında trafik çalabilirsiniz.

Rakip Araştırması Organik Arama Hacimleri Öne Çıkan Snippet

Ülke bayrağının yanında bulunan sayı o ülkedeki öne çıkan snippet sayısını ifade eder. Sayıya tıklayarak o ülkede öne çıkan snippet olarak ortaya çıkan anahtar kelimelerin listesine ulaşabilirsiniz.

Ahrefs Anahtar Kelime Araştırma İçin Nasıl Kullanılır?
Ahrefs Anahtar Kelime Aracı’nı kullanarak, arama kutusunda anahtar kelimenizi (veya aynı anda birden fazla anahtar kelimeyi) aratabilirsiniz. Bu araç size pek çok konuda fikir verecektir. Anahtar kelime zorluğu, ortalama aylık arama hacimleri (bölgesel veya global), tıklanma oranları, geri dönüş oranları (aynı kişinin anahtar kelimeyi ne sıklıkta aradığı) gibi birçok bilgiyi öğrenebilirsiniz.

Diyelim ki koleksiyonumuza yeni bir çekyat kategorisi ekledik ve bunun için yeni bir sayfa açtık. Ahrefs'te, yeni sayfamızın sıralanmasını istediğimiz anahtar kelimeleri bulmaya çalışacağız. İnsanlar çevrim içi platformlarda çekyatları hangi anahtar kelimeleri kullanarak aratırlar, bu anahtar kelimeler ayda kaç tıklama alır ve bu kelimelerde sıralanmak ne kadar kolay? Bunun gibi soruları ve daha fazlasını Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini ile kolayca öğrenebilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Kelime İncelemesi

Anahtar kelime önerisi almak için panelin sol bölümünde bulunan “Keyword Ideas” kategorisine gidin. Burada (1) anahtar kelimenizin tamamını sırasıyla içeren arama terimlerini (yatak olabilen kanepe), (2) anahtar kelimenize benzer olan fakat aynı sıralamaya sahip olmayan arama terimlerini (yatak olabilen L kanepe), (3) anahtar kelimeniz ile bağlantılı ve onunla aynı sıralamaya giren benzer kelimeleri, (4) otomatik tamamlama ile anahtar kelimenizin dahil olduğu alakalı aramaları, (5) Ahrefs veritabanına yeni dahil olmuş kelimeleri ve (6) anahtar kelimenizin dahil olduğu soru aramalarını (yatak olabilen kanepe nereden almalı) bulabilirsiniz. Tüm bu 6 kategoriye ayrı ayrı değil; tek bir listede bakmak isterseniz de “all keyword ideas” kategorisine tıklayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Phrase Match Kelimeler

Zaten elinizde hedeflemek istediğiniz olası anahtar kelimelerin bir listesi varsa, bunları aynı anda anahtar kelime gezgini aracına da yazabilirsiniz (anahtar kelimeleri virgülle ayırarak). Anahtar kelime araştırmalarını tek tek yapmak yerine, tüm anahtar kelimeleri ve önerilerini tek bakışta görerek, anahtar kelime fırsatlarını fark etme işini çok daha kolay hale getirebilirsiniz.

Google, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu, Daum, Naver ve Seznam'deki anahtar kelimeleri keşfetmek için de Keyword Planner kullanabilirsiniz.
(a) KD'ye dayalı düşük rekabetli anahtar kelimeler
Normalde sıralanmak istediğiniz arama terimi, yüksek arama hacmine ve düşük anahtar kelime zorluğuna sahip olandır. Anahtar kelime zorluğu (KD), 0-100 arası, o anahtar kelimeyle ilk 10'da sıralanmanın zorluğuyla ilgili ipucu verir.

Bu yüksek hacimli, düşük zorluk dereceli anahtar kelimeleri bulmak için filtreleme özelliğini kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Düşük Rekabet Yüksek Hacim


'chair bed' aylık arama hacmi 12K ve zorluk derecesi 5 olan dikkate alınabilecek iyi bir anahtar kelime gibi görünüyor. Yani ilk 10'da yer almak için yalnızca web sitelerinden 6 backlinke ihtiyacımız var *. (Anahtar kelimeyi tıklayıp "Overview" bölümüne giderek ilk onda sıralanmak için kaç anahtar kelimeye sahip olmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz).

*Ahrefs'in kullandığı sayılar tahminidir. Ortalama aylık arama hacmi daha yüksek veya daha düşük olabilir ve ilk 10'a girmek için daha fazla veya daha az backlink gerekebilir.

Ahrefs İçerik Fikirleri Bulmada Nasıl Kullanılır?
Aklınızda bir konu varsa, ancak tam olarak ne yazacağınızdan emin değilseniz, Ahrefs'in “Content Explorer” aracı size yardımcı olabilir. Size konu hakkında içerik fikirleri vererek zaman kazanmanızı sağlarken, aynı zamanda bu içerik sayesinde sitenize trafik çekeceğinizden emin olmanızı sağlar. (Aklınızda henüz bir konu yoksa, rakiplerinizin organik anahtar kelimelerini kontrol edin ve ne için sıralandıklarına göz atın).

Diyelim ki bir mobilya satıcısı olarak, iç mekan bitkileriyle ilgili bir yazı kaleme almak istiyoruz. O zaman yapmamız gereken şey Ahrefs’in “content explorer” bölümüne konumuzu girip aratmak. Bunu yaptığımızda karşımıza ilk bir ay içerisinde o konuyla ilgili kaç tane sayfa yayınlandığıyla ilgili bir grafik çıkar.

İçerik Fikirleri İnceleme


Görünüşe göre iç mekan bitkileriyle ilgili sayfaların sayısında bir artış var ve şu anda bu konuyla ilgili 42 binden fazla sayfa var. Bu güzel bir haber çünkü buradan bazı içerik fikirleri çıkarabileceğimizden eminiz.

Şimdi yapmamız gereken, sonuçları biraz daha filtrelemek. İlk önce “add filter” sonra “organic traffic”, en son da “from” bölümüne 500 yazarak; ayda en az 500 organik kullanıcı çeken postları görebiliriz. Böylece elimizde 732 sayfa kalmış oluyor.

*Ahrefs’in belirttiği sayılar tahmindir, kesin sayılar değildir. Asıl sayı, belirtilenden az ya da çok olabilir.

İçerik Fikirleri Organik Trafiği Filtresi


Rekabetin düşük olduğu bir ortamda, az sayıda yönlendirilen alanla yüksek trafik çeken sayfaları da görmeniz mümkün. “Add Filter” bölümüne tıklayarak “Referring Domains” “to 5” olacak şekilde ayarlarsanız, sadece 5 veya daha az yönlendirilen alanla ayda 500’den fazla trafik çeken sayfaları görebilirsiniz. Daha iyi içerikler oluşturup, daha fazla geri dönüş elde edersek bu sayfaları geride bırakabiliriz.

*Ahrefs'in kullandığı sayılar tahmin olup kesinlik teşkil etmemektedir. Trafik hacimleri az ya da çok olabilir ve geri bağlantı numaraları da aynı şekilde kesin rakamlar değildir. Yeni backlink fikirleri (Ahrefs dışında) bulmak için Google Analytics veya Google Search Console kullanabilirsiniz (backlinklerin veya harici bağlantıların nereden ve nasıl bulunacağını görmek için Google Search Console kılavuzumuzda bölüm 12'ye göz atabilirsiniz).

İçerik Fikirleri Backlink Filtresi

Araştırmalarım ve deneyimlerim sonucu anladığım birşey varsa o da, liste içeriklerinin iyi performans gösterdiği. Daha güncel, ilgi çekici, fazlasıyla öngörüler sunan, kaliteli fotoğraflar içeren, daha fazla backlinki olan içeriklerle mevcut içerikleri sıralama olarak geçebilirsiniz (Backlink oluşturma ile ilgili ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz).

Ekleyebileceğiniz bir diğer filtre ise, ‘Domain Rating’ filtresidir. DR filtresini kendi web sitelerinizin DR değerinden daha düşük, “Referring Domains”' sayısını 1 ve ulaşmak istediğiniz minimum organik arama trafiğini girerek, hızlıca geride bırakabileceğiniz içerik fikirlerini bulabilirsiniz.

İçerik Fikirleri Domain Rating Filtresi

Özetle
Web sitesi ve SEO hakkında bilmek istediğimiz her şey için Ahrefs’ten yararlanmak oldukça yararlı! Yeni içerik fikirleri bulmamıza, hedefleyecek yeni anahtar kelimeler bulmamıza yardımcı olan, rakiplerimize kıyasla SEO'yu nasıl yaptığımız hakkında ipucu veren ve rakiplerimizi yenmek için bizi yeni fikirlerle yönlendiren harika bir araç. Cidden, Ahrefs olmadan yapamazdık!
 
  • Beğen
Tepkiler: LsR
Geri
Üst Alt