- Katılım
- 1 yıl 10 ay 4 gün
- Mesajlar
- 2,186
- Tepkime puanı
- 584
- Cinsiyet
Titanik batığının 715.000’den fazla görüntüyle yapılan yeni bir taraması, dünyanın en ünlü batığının tam bir görüntüsünü ortaya çıkardı.
3 boyutlu taramalarla ortaya çıkarılan enkazın mevcut durumu. C: Atlantic Productions / Magellan
Titanik’in ilk tam ölçekli dijital taraması, dünyanın en ünlü gemi batığını daha önce hiç görülmemiş “şaşırtıcı” ayrıntılarıyla ortaya çıkardı.
Çamurla kaplanmış ve zifiri karanlık suyla çevrili Titanik’in aşınmış enkazı, uzmanların geminin su üstündeki son saatlerine ışık tutmak için kullanacakları tam bir ‘dijital ikiz’ oluşturmak için derin deniz haritalaması kullanılarak dalgıçlar tarafından tarandı.
Nisan 1912’de İngiltere’de Southampton’tan New York City’ye yaptığı ilk yolculuğundan sadece dört gün sonra bir buzdağına çarpmasından sonra Titanik, Kanada’nın Newfoundland kentinin yaklaşık 690 kilometre güneyinde, Kuzey Atlantik’te yüzeyin 3.800 metre altındaki mevcut yerine battı. Geminin 2.240 yolcu ve mürettebatından 1.500’den fazla kişi feci kazanın ardından öldü.
1912’de batan Titanik’in pruvası. C: Atlantic Productions / Magellan
Batık geminin kalıntıları, 1985’teki gizli bir Soğuk Savaş görevi sırasında beklenmedik bir şekilde keşfedildi. O zamandan beri, dalgıçlar enkazı birkaç kez araştırdılar ve geride kalan eserleri fotoğrafladılar.
Şimdi ise yeni taramalar, kasvetli su tarafından görüntüsü engellenmemiş tüm gemiyi gösteriyor. Bulgular, bilim insanlarının Titanik’in buzdağına nasıl çarptığını ve nasıl battığını daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.
Film yapımcıları Atlantic Productions ile birlikte taramayı yürüten derin deniz haritalama şirketi Magellan’da 3B görüntüleme uzmanı Gerhard Seiffert, “Bu model, insanların uzaklaştırma yapmasına ve ilk kez tüm gemiye bakmasına izin verecek. Yani, bu 3B modeli oluşturarak, yaptığımız şey batığı tamamen yeni bir şekilde görselleştirmek, görebileceğiniz her türlü harika küçük ayrıntı var.” diyor.
“Bu, daha önce hiç kimsenin görmediği Titanik.”
Tarama, dalgıçlar tarafından çekilen 700.000 görüntüden oluşuyor. C: Atlantic Productions / Magellan
Araştırmacılar, “Romeo” ve “Juliet” adlı iki dalgıçla 200 saatten fazla süren araştırma sırasında çekilen 715.000’den fazla sonar görüntüsünü 4K video kaydıyla birleştirerek benzeri görülmemiş bir tarama oluşturdular.
Model, gemiyi milimetre ölçeğinde hassasiyetle haritalayarak perçinleri, geminin seri numarasını ve gemiyi çevreleyen 5 km uzunluğundaki enkaz alanını ortaya çıkarıyor.
Batığı inceleyen uzmanlar için tarama tam zamanında yapıldı. Derin deniz mikropları, demirler üzerinde ziyafet çekerken gemi yavaş yavaş parçalanıyor ve önceki kurtarma operasyonları gemide kazara hasara neden oldu. Örneğin, 2019 yılında RMS Titanic Inc. şirketi tarafından gerçekleştirilen bir operasyon, geminin çanını alırken gözcü yerini yok etti.
Titanik daha önce hiç bu kadar detaylı görülmemişti. C: Atlantic Productions / Magellan
Titanik uzmanı Parks Stephenson, “20 yıldır Titanik’i inceliyorum ama bu taramalar önemli bir dönemeç. Mühendislerin, parçalanmanın ve batmanın ardındaki gerçek mekaniği incelemek ve böylece Titanik felaketinin gerçek hikayesine daha da yaklaşmak için kullanabileceği gerçek veriler var. Yeni nesil Titanik keşfi, araştırması ve analizi için bu, yeni bir bölümün başlangıcı.” diyor.
3 boyutlu taramalarla ortaya çıkarılan enkazın mevcut durumu. C: Atlantic Productions / Magellan
Titanik’in ilk tam ölçekli dijital taraması, dünyanın en ünlü gemi batığını daha önce hiç görülmemiş “şaşırtıcı” ayrıntılarıyla ortaya çıkardı.
Çamurla kaplanmış ve zifiri karanlık suyla çevrili Titanik’in aşınmış enkazı, uzmanların geminin su üstündeki son saatlerine ışık tutmak için kullanacakları tam bir ‘dijital ikiz’ oluşturmak için derin deniz haritalaması kullanılarak dalgıçlar tarafından tarandı.
Nisan 1912’de İngiltere’de Southampton’tan New York City’ye yaptığı ilk yolculuğundan sadece dört gün sonra bir buzdağına çarpmasından sonra Titanik, Kanada’nın Newfoundland kentinin yaklaşık 690 kilometre güneyinde, Kuzey Atlantik’te yüzeyin 3.800 metre altındaki mevcut yerine battı. Geminin 2.240 yolcu ve mürettebatından 1.500’den fazla kişi feci kazanın ardından öldü.
1912’de batan Titanik’in pruvası. C: Atlantic Productions / Magellan
Batık geminin kalıntıları, 1985’teki gizli bir Soğuk Savaş görevi sırasında beklenmedik bir şekilde keşfedildi. O zamandan beri, dalgıçlar enkazı birkaç kez araştırdılar ve geride kalan eserleri fotoğrafladılar.
Şimdi ise yeni taramalar, kasvetli su tarafından görüntüsü engellenmemiş tüm gemiyi gösteriyor. Bulgular, bilim insanlarının Titanik’in buzdağına nasıl çarptığını ve nasıl battığını daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.
Film yapımcıları Atlantic Productions ile birlikte taramayı yürüten derin deniz haritalama şirketi Magellan’da 3B görüntüleme uzmanı Gerhard Seiffert, “Bu model, insanların uzaklaştırma yapmasına ve ilk kez tüm gemiye bakmasına izin verecek. Yani, bu 3B modeli oluşturarak, yaptığımız şey batığı tamamen yeni bir şekilde görselleştirmek, görebileceğiniz her türlü harika küçük ayrıntı var.” diyor.
“Bu, daha önce hiç kimsenin görmediği Titanik.”
Tarama, dalgıçlar tarafından çekilen 700.000 görüntüden oluşuyor. C: Atlantic Productions / Magellan
Araştırmacılar, “Romeo” ve “Juliet” adlı iki dalgıçla 200 saatten fazla süren araştırma sırasında çekilen 715.000’den fazla sonar görüntüsünü 4K video kaydıyla birleştirerek benzeri görülmemiş bir tarama oluşturdular.
Model, gemiyi milimetre ölçeğinde hassasiyetle haritalayarak perçinleri, geminin seri numarasını ve gemiyi çevreleyen 5 km uzunluğundaki enkaz alanını ortaya çıkarıyor.
Batığı inceleyen uzmanlar için tarama tam zamanında yapıldı. Derin deniz mikropları, demirler üzerinde ziyafet çekerken gemi yavaş yavaş parçalanıyor ve önceki kurtarma operasyonları gemide kazara hasara neden oldu. Örneğin, 2019 yılında RMS Titanic Inc. şirketi tarafından gerçekleştirilen bir operasyon, geminin çanını alırken gözcü yerini yok etti.
Titanik daha önce hiç bu kadar detaylı görülmemişti. C: Atlantic Productions / Magellan
Titanik uzmanı Parks Stephenson, “20 yıldır Titanik’i inceliyorum ama bu taramalar önemli bir dönemeç. Mühendislerin, parçalanmanın ve batmanın ardındaki gerçek mekaniği incelemek ve böylece Titanik felaketinin gerçek hikayesine daha da yaklaşmak için kullanabileceği gerçek veriler var. Yeni nesil Titanik keşfi, araştırması ve analizi için bu, yeni bir bölümün başlangıcı.” diyor.