Türkiye’nin Yerli Ve Milli 8 İha’sı

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay 4 gün
Mesajlar
25,264
Tepkime puanı
8,715
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Screen-Shot-2017-01-22-at-02.57.40-800x445.png


Bayraktar Akıncı

Bayraktar TB2’den daha uzun ve geniş olan Akıncı İHA, kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metrelik bir kanat açıklığına sahip olacak ve çok sayıda milli akıllı mühimmat taşıyabilecektir. Akıncı ayrıca özgün yapay zeka sistemi sayesinde, daha akıllı ve çevresel koşulların daha da farkında olacak, kullanıcılarına ileri uçuş ve teşhis fonksiyonları sunacaktır.

Bayraktar TB2 gibi yine kendi sınıfında lider olmayı hedefleyen Akıncı savaş uçaklarının yaptığı bazı görevleri de icra edecektir. Taşıdığı elektronik destek podu, uydu haberleşme sistemleri, hava-hava radarları, engel tespit radarı, sentetik açıklıklı radar gibi çok daha gelişmiş faydalı yüklerle görev yapacaktır. Şavaş uçaklarının yükünü azaltacak olan Akıncı ile havadan bombardıman da icra edilebilecektir. Ülkemizde milli olarak geliştirilen hava-hava füzeleriyle donatılacak Akıncı İHA, hava-hava görevlerinde de kullanılabilecektir

Kendi sınıfında dünyanın en ileri teknolojik sistemi haline gelmesi için çalışılan Bayraktar Akıncı Taarruzi İnsansız Hava Aracı Sistemi, yerli ve milli olarak üretilen MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılacaktırTemel uçuş performans kriterleri

  • 40,000 Feet Uçuş İrtifası
  • 24 Saat Havada Kalış Süresi
  • Çift Yedekli SATCOM + Çift Yedekli LOS
  • Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant)
  • Yer Sistemlerine Bağımlı Olmaksızın Tam Otomatik İniş ve Kalkış Özelliği
  • GPS Bağımlılığı Olmaksızın Dahili Sensör Füzyonu İle Seyrüsefer Özelliği

  • Tam Otomatik Seyir ve Rota Takibi Özelliği
  • Dahili Sensör Fizyonu Destekli Hassas Otomatik Kalkış ve İniş Özelliği
  • Tam Otomatik Taksi ve Park Özelliği
  • Yarı Otonom Uçuş Modları Desteği
  • Hata Toleranslı ve 3 Yedekli Sensör Füzyonu Uygulaması
  • Çapraz Yedekli YKİ Sistemi
  • Özgün Yedekli Servo Aktüatör Birimleri
  • Özgün Yedekli Lityum Tabanlı Batarya Birimleri

Teknik Özellikler​

  • Haberleşme MenziliLOS & BLOS
  • Kalkış ve İnişPist (Otomatik)
  • Seyir – Maksimum Hız130 – 195 Knots
  • Maksimum Kalkış Ağırlığı5,500 kg
  • Operasyonel – Maksimum İrtifa30.000 feet – 40,000 feet
  • Havada Kalış24 saat
  • Faydalı Yük Kapasitesi1.350 kg
  • Kanat Açıklığı20 mt.
  • Faydalı Yük – ISRSimultane EO/IR/LD, Çok Amaçlı AESA Radar & SIGINT
  • Yükseklik4.1 mt.
  • Faydalı Yük – MühimmatlarLazer Güdümlü Akıllı Mühimmatlar, Füzeler & Uzun Menzilli Stand Off Mühimmatlar
  • Uzunluk12.2 mt.
  • İtki Tipi2 x 750 HP veya 2 x 450 HP Turboprop Motor

Prototipten Gerçeğe​

Öncesi
Sonrası

Yer Kontrol İstasyonu

  • NATO Spek ACE-III Şeltır Özellikleri
  • Telsiz Sistemleri
  • Dahili İç Konuşma Sistemleri
  • Pilot Konsolu
  • Faydalı Yük Operatör Konsolu
  • Görüntü Kıymetlendirme Konsolu
  • Rack Tip Kabinetler
  • Güç Sistemleri, Filtreler
  • Güç Kaynağı Birimleri
  • Askeri Tip İki Adet Klima Ünitesi
  • NBC Filtrasyon Sistemi

Yer Kontrol İstasyonu​

Baykar Ar-Ge mühendislerinin askeri ve ergonomik standartlarda tasarladığı tamamen yerli ve milli Akıncı Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) her türlü ortam koşullarında hava araçlarının yönetimi açısından çok büyük bir öneme sahiptir. Baykar’ın geliştirdiği farklı YKİ konsept tasarımları her görevin isterlerine çözüm sunarak icra edilmesine olanak vermektedir.

Konteyner, Trailer ve oda tipi olmak üzere üç farklı Akıncı YKİ konsept tasarımı mevcuttur. Trailer tipi YKİ, görev şartlarında sahada hareket kabiliyetiyle üstün performans göstermektedir.

Oda tipi YKi’ler ile harekat merkezi içerisinden çoklu görev yapabilme yeteneği elde edilmektedir. Sistem sayesinde tek bir merkezden birden fazla Akıncı hava aracını kontrol edilerek, hızlı koordinasyon ve görev takibi anlık olarak yapılıp değerlendirilebilmektedir.

AKSUNGUR – Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İHA​

Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli İHA Kesintisiz Çok Rollü İstihbarat, Gözetleme, Keşif ve Taarruz Görevleri için ANKA-AKSUNGUR İHA Sistemi; gündüz/gece İstihbarat, Gözetleme, Keşif ve Taarruz Görevleri’ni EO/IR, SAR ve SIGINT faydalı yükleri ve çeşitli havadan yere silahlarla icra eden Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı bir İnsansız Hava Aracı Sistemidir. ANKA-AKSUNGUR 40000 ft’e kadar uzun süreli operasyonlara imkan veren iki adet çift turboşarjlı dizel PD-170 motoruna sahiptir.


SİSTEM ÖZELLİKLERİ
Tam otonom operasyon
Çift yedekli otomatik uçuş kontrol sistemi
Çift yedekli otomatik kalkış ve iniş sistemi
Çift yedekli elektrik güç üretim sistemi
Çift yedekli şifrelenmiş sayısal veri linki
ANKA İHA Sistemleri ile Yer Kontol İstasyonu ve Veri Linki Uyumluluğu
Buzdan Koruma Sistemi
SATCOM ile Görüş Hattı Ötesi Operasyon esnekliği
DO-178 B uyumlu yazılım ve DO-254 uyumlu donanım
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor TipiPD-170 Çift Turbo Dizel
Motor Gücü2X170 HP (Deniz Seviyesi, ISA)
Kanat Açıklığı24 M
Azami Kalkış Ağırlığı3300 KG
Taarruz / Deniz Karakol Görevi750 KG Harici Yük ile 25 kft’te 12 Saat
Sinyal İstihbaratı Görevi150 KG Faydalı Yük ile 40 kft’te 24 Saat

ANKA
Anka Başlık Görseli

Program Tanımı​

Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE-Medium Altitude Long Endurance), İHA Programı, bir geliştirme projesi olup; üç adet hava aracı prototipi ve tüm yer sistemlerinin belirlenmiş olan ihtiyaçlara göre tasarlanıp, geliştirilmesi ile prototip ve geliştirme testlerinin tamamlanmasını hedeflemektedir. Program, “Kavramsal Tasarım”, “Ön Tasarım”, “Detay Tasarım ve Geliştirme” ile “Test ve Değerlendirme” safhalarından oluşmaktadır. Geliştirme safhası süresince, tüm sistem bileşenlerinin geliştirme/ara yüz/bütünleştirmelerinin gerçekleştirileceği bir Sistem Entegrasyon Laboratuarı (SEL) oluşturulmuştur.

30 Aralık 2010 tarihinden bu yana uçuş testlerine devam edilen “ANKA” İnsansız Hava Aracı Sistemi için Ekim 2013’de 10 uçaklık seri üretim sözleşmesi (ANKA-S) imzalanmıştır. ANKA-S Projesi’nde çalışmalar başarı ile devam ettirilmekte olup, Şubat 2014 tarihinde Sistem İhtiyaçları Gözden Geçirme toplantısı başarı ile tamamlanmış, tasarım aktivitelerine hız verilmiştir.

Paralel olarak yürütülmekte olan Blok B konfigürasyonu kapsamında SAR/ISAR/GMTI radarı entegrasyon faaliyetlerine devam edilmektedir. 2014 ikinci yarısından itibaren bu sistemle testler gerçekleştirilmiştir.

ANKA İnsansız Hava Aracı, 2014 yılında ILA Berlin Airshow’da ve Farnborough Airshow’da statik alanda sergilendi.

GALERİ​

ankas_tusas
ANKA B
ANKA B 2
ANKA B 3
ANKA S
ANKA S 1
ANKA S 2
ankas_tusas
ANKA B
anka-b-2-hex-gallery.JPG

ANKA​

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı “ANKA”nın montajı ve üretimi tamamlanarak, 16 Temmuz 2010 tarihinde Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkmıştır. Hangardan çıktıktan sonra motoru da çalıştırılan ANKA, kendi kategorisinde dünyanın en iyi operatif sistemi olmayı hedeflemektedir.


anka-s--1-hex-gallery.JPG


  • Elektro Optik Gündüz Kamera (EO Day TV),
  • Gündüz (EO-ElectroOptic) / Kızılötesi (IR-InfraRed) / Lazer Mesafe Bulucu (LRF-Laser Range Finder) & Lazer İşaretleyici (LD-Laser Designator) ve Spotter Faydalı Yükü,
  • SAR/MTI-ISAR Faydalı Yükü
Tümüyle kompozit yapıda tasarlanan hava aracı; mono blok gövde, sökülebilir kanat ve V-kuyruk ile katlanabilir iniş takımı, yedeklemeli kontrol yüzeyleri, ekipman bölmeleri, servis kapakları gibi bileşenlerden oluşmaktadır.

Yapıda kompozit ya da gereken yerlerde metal bileşenler, omurga, çerçeve, sehpalar yer almaktadır. Arkadan itişli, piston-pervaneli tipli motor ile güçlendirilen platformda, gövde içi yakıt sistemi; kanat hücum kenarları, pervane ve diğer çeşitli ekipmanlarda buz önleme/giderme sistemleri; cihazların ısıtma/soğutma ihtiyaçlarına göre çevresel koşullandırma sistemleri gibi çeşitli alt sistemler yer almaktadır.


Bunların yanı sıra, uçuş kontrol bilgisayarına bağlı çeşitli uçuş algılayıcıları (pilot-statik sensör, EGI (entegre GPS/INS), hareket/sıcaklık/basınç algılayıcılar, vs.), hareketlendiriciler, haberleşme ve tanıtma sistemleri, görev kontrol, kayıt ve izleme sistemleri, ara yüz üniteleri, kontrol üniteleri gibi aviyonik birimler bulunmaktadır.

Bayraktar
TB2


Genel Bilgiler​

Baykar tarafından geliştirilerek kullanıma sunulan Bayraktar TB 2 Taktik S/İHA Sistemi, kullanıcıya tüm çözümleri bir arada sunan bütünleşik ağ tabanlı bir sistem mimarisidir. Sistem, Bayraktar TB2 S/İHA Platformu, Yer Kontrol İstasyonu, Yer Veri Terminali, Uzak Görüntü Terminali, İleri Üs ve Jeneratör ile Römork modüllerinden oluşur. Baykar’ın teknolojik kabiliyet ve yetenekleri sayesinde tüm sistem yerli ve milli olarak üretilmektedir.

300 BİN SAATTİR GÖKLERDE​

Bayraktar TB2 Taktik Silahlı İnsansız Hava Aracı, keşif ve istihbarat görevleri için orta irtifa-uzun havada kalış süresi sınıfına giren (MALE) insansız hava aracıdır. Üç yedekli aviyonik sistemleri ve sensör füzyon mimarisi ile tamamen otonom taksi, kalkış, iniş ve normal seyir kabiliyetine sahiptir. 300.000 saatten fazla uçan TB2, Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma ve Emniyet Müdürlüğü bünyesinde 2014’ten bu yana aktif olarak hizmet etmektedir. Şu anda Türkiye ile beraber ihraç edildiği Katar, Ukrayna ve Azerbaycan’da toplam 160 adet Bayraktar S/İHA Platformu görev yapmaktadır . Bayraktar TB2, Türk havacılık tarihinde havada kalma (27 Saat 3 Dakika ) süresi ve irtifa (27 bin 30 feet) rekorunu kırmıştır. Bayraktar TB2 bu ölçekte ihraç edilen ilk hava aracı ünvanını da taşımaktadır.
Temel uçuş performans kriterleri

  • 18,000 Feet Operasyonel İrtifa
  • 27.000 Feet Maksimum İrtifa
  • 27 Saat Maksimum Havada Kalış Süresi
  • Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant)
  • Yer Sistemlerine Bağımlı Olmaksızın Tam Otomatik İniş ve Kalkış Özelliği
  • GPS Bağımlılığı Olmaksızın Dahili Sensör Füzyonu İle Seyrüsefer Özelliği
Gelişmiş Özellikler

  • Tam Otomatik Seyir ve Rota Takibi Özelliği
  • Dahili Sensör Fizyonu Destekli Hassas Otomatik Kalkış ve İniş Özelliği
  • Tam Otomatik Taksi ve Park Özelliği
  • Yarı Otonom Uçuş Modları Desteği
  • Hata Toleranslı ve 3 Yedekli Sensör Füzyonu Uygulaması
  • Çapraz Yedekli YKİ Sistemi
  • Özgün Yedekli Servo Aktüatör Birimleri
  • Özgün Yedekli Lityum Tabanlı Batarya Birimleri

Teknik Özellikler​

  • Haberleşme MenziliLOS
  • Kalkış ve İnişPist (Otomatik)
  • Seyir – Maksimum Hız70 knot – 120 knot
  • Maksimum Kalkış Ağırlığı650 kg
  • Operasyonel – Maksimum İrtifa18.000 feet – 27.000 feet
  • Havada Kalış27 Saat
  • Faydalı Yük Kapasitesi150 kg
  • Kanat Açıklığı12 mt.
  • Faydalı Yük – ISRDeğiştirilebilir EO/IR/LD ya da Çok Amaçlı AESA Radar
  • Yükseklik2.2 mt.
  • Faydalı Yük – Mühimmatlar4 Adet Lazer Güdümlü Akıllı Mühimmat
  • Uzunluk6.5 mt.
  • Yakıt Kapasitesi / Tipi300 Litre / Benzin
  • İtki Tipi100 Hp İçten Yanmalı
    Enjeksiyonlu Motor
Keşif, sürekli havadan gözetleme, istihbarat görevlerini başarıyla yerine getiren sistem, milli akıllı mühimmatlar Roketsan MAM-L ve MAM-C’nin entegrasyonuyla birlikte savaş alanlarının vazgeçilmez unsuru olmuştur. Bayraktar TB2 SİHA, yerleşik lazer hedef işaretleyicisi ile hassas hedefleme yapabilir ve dört akıllı mühimmata kadar faydalı yükü hedefe ateşleyerek imha etmesini sağlayabilir. Bayraktar TB2, hedefe yakın alanlara verilebilecek hasarları önlemek amacıyla hızlı gör-ve-vur özelliğine sahip tüm çözümleri sunan bir sistemdir. Sistem bu özellikleriyle sivil güvenliğini ön planda tutar.


GERÇEK ZAMANLI AKTARMA VE GÖRÜNTÜ ARŞİVLEME SİSTEMİ

Baykar Gerçek Zamanlı Görüntü Aktarma Sistemi (BGAM) savunma sanayiine gerçek zamanlı görüntü aktarma ve arşiv yönetimi çözümleri sağlamaktadır. BGAM yüksek çözünürlüklü, gecikmesiz canlı yayınların aynı anda çok sayıda kullanıcı tarafından yetkilendirme dahilinde izlenebilmesine olanak sağlar. BGAM web tabanlı bir uygulama olup, kullanıcıların canlı yayınları ağ içerisinde veya mobil uygulama ile internet ağını kullanarak tabletler üzerinden güvenli şekilde izlemesini sağlamaktadır.

Bütün canlı yayınlar sistem tarafından otomatik olarak 30 dakikalık dosyalara kaydedilir. Kullanıcılar canlı görüntüleri izlerken sistem üzerinde notlar alabilir, bu notlara birden çok etiket ekleyebilir. Bu notlar ve etiketler ile arşiv videoları üzerinden arama yapabilirler. Bu notlar ile görev transkripti oluşturulabilir ve dışarı aktarılabilir. Arşiv dosyaları tarihe ve metaverilere göre taranabilir.
Canlı ve arşiv görüntülerine olan erişimin güvenliği için sistem otomatik olarak geçici şifreler kullanır, bu sayede görüntü sunucusuna olan erişim daha güvenli hale getirilir. Canlı yayın görüntüleri ve arşiv görüntüler üzerine kullanıcı adı veya cihaz bilgisi filigran olarak kaydedilir.

Görüntü Aktarma Sistemine entegre edilebilecek opsiyonel bir mobil çözüm sayesinde, canlı yayınlar Windows platformuna sahip mobil cihazlar üzerinden de izlenebilmektedir. Yüksek güvenlik seviyeli ağda bulunan yayınlar mobil cihazlara uçtan-uca kriptolama ve tek yönlü veri transferi (diyot çözümü olarak da anılmaktadır) yöntemi aracılığı ile güvenli şekilde aktarılmaktadır.

Prototipten Gerçeğe​

Öncesi
Sonrası

Yer Kontrol İstasyonu

  • NATO Spek ACE-III Şeltır Özellikleri
  • Telsiz Sistemleri
  • Dahili İç Konuşma Sistemleri
  • Ayarlanabilir Kule Çalışma Hızı
  • Pilot Konsolu
  • Faydalı Yük Operatör Konsolu
  • Görüntü Kıymetlendirme Konsolu
  • Rack Tip Kabinetler
  • Güç Sistemleri, Filtreler
  • Güç Kaynağı Birimleri
  • Askeri Tip İki Adet Klima Ünitesi
  • NBC Filtrasyon Sistemi

BAYRAKTAR TB2 YER KONTROL İSTASYONU​

Baykar Mobil Yer Kontrol İstasyonu (Mobil YKİ), Bayraktar TB2 platformunu ana üst bölgelerinden uzak ileri üslerde kontrol etmeyi sağlar. Mobil YKİ üzerinde bulunan güçlü haberleşme antenleri, Bayraktar TB2 İHA’lara mevcut bölgelerinde iniş ve kalkış imkanı vererek uçuş menzillerini genişletmektedir.

Mobil YKİ, NATO ACE III standartlarında şeltır, 12m’ye kadar yükseltilebilen hidrolik anten platformu, otomatik yönlenen anten sistemleri, tüm bu sistemlere hareket kabiliyeti kazandıran güçlü bir kamyon ve hidrolik park ayaklarından oluşmaktadır. Baykar özgün tasarımı olan Mobil YKİ, sahip olduğu sensör ve kontrol valfleri sayesinde güvenli ve hızlı bir şekilde kurulup devreye alınabilmektedir.

ŞİMŞEK​

ŞİMŞEK Yüksek Hızlı Hedef Uçak Sistemi, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) hava savunma birliklerinin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 2009 yılında Araştırma ve Geliştirme projesi olarak başlatılmış özgün TUSAŞ tasarımıdır.

Müşteri ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilir açık mimari yapıda tasarlanmakta olan ŞİMŞEK Yüksek Hızlı Hedef Uçak Sistemi; hava-hava, satıh-hava, uçaksavar ve füze sistemleri ile atış ve radarla takip eğitimlerinde kullanılacak, muharip uçakların ve füzelerin uçuş karakteristiklerine yakın özelliklere sahip, Yüksek Hızlı Hedef Uçak ihtiyaçlarını karşılayacaktır.

TUSAŞ özgün tasarım ve üretimi olan ŞİMŞEK sistemi genel özellikleri:

  • 45 dakika havada kalma süresi
  • Azami hız 400 kts
  • 1000ft (350m) ile 15000ft (4500m) (ASL) irtifalar arasında görev kabiliyeti
  • Menzil 50 km
  • Fırlatıcı ile kalkış
  • Paraşüt ile karaya veya denize iniş
  • Gemi helikopter platformlarından kalkış ve kontrol
  • İleri kompozit teknolojileri ile üretilmiş yapı
  • Askeri standartlara uyumluluk
  • Özgün “YKİ Uçuş Kontrol Sistemi” ve “Otopilot Sistemi” sayesinde kalkış ve iniş dâhil rota / yön / hız / irtifa tutma modları ile tam otonom uçuş kabiliyeti
  • Yer Kontrol İstasyonu ile görev öncesi planlama ve kontrol, uçuş esnasında değiştirebilme özelliği
  • Eve Dönüş ve Acil İniş Modları ile acil durumlarda önceden belirlenmiş eve dönüş noktasına gelerek otomatik iniş
  • Gerçek zamanlı kriptolu sayısal uçuş verisi telemetreleri kaydetme ve sonradan oynatabilme
  • Sayısal harita otomatik tanıma
Faydalı Yükler:

  • Pasif Radar İz Artırıcı
İlave Faydalı Yük Entegrasyon Çalışmaları:

  • MDI
  • CMDS
  • Duman jeneratörü
  • Radar Altimetre
Bayraktar
DİHA


Genel Bilgiler​

Bayraktar Dikey İniş Kalkışlı İnsansız Hava Aracı (DİHA), keşif ve istihbarat görevleri için faaliyetler yürütebilecek Taktik İHA sınıfında bir hava aracıdır.

Araç, otomatik seyir uçuşu, otonom kalkış, otonom iniş ve yarı otonom seyir uçuşu yapabilmektedir. Bayraktar DİHA, elektrik motorlarıyla kalkış yaptıktan sonra seyir uçuş moduna geçecek, seyir uçuş modunda sadece yakıt motoru aktif halde bulunacaktır. İniş modu için dikey iniş, gövde üzerine iniş ve paraşütlü iniş olmak üzere üç farklı opsiyon bulunmaktadır. Hava aracı, otomatik rota takibi, hedef takibi, çember atma ve eve dönüş modlarını gerçekleştirebilen uçuş kontrol sistemine sahiptir.Temel uçuş performans kriterleri

  • 150 Kilometre Haberleşme Menzili
  • 45-50 Knot Seyir Hızı
  • 80 Knot Maksimum Hız
  • 9000 Feet Operasyonel İrtifa
  • 15000 Feet İrtifa Tavanı
  • 12 Saat Havada Kalma Süresi
  • 5 Metre Kanat Açıklığı
  • 1.5 Metre Uzunluk
  • Dikey İniş Kalkışlı
  • 30 Kilogram Azami Kalkış Ağırlığı
  • 5 Kilogram Faydalı Yük Kapasitesi
Gelişmiş Özellikler

  • Tam Otomatik Uçuş Sistemi
  • Sensör Füzyonu Yardımlı Tam Otonom
  • Otonom Kalkış ve İniş Sistemi
  • Yarı Otonom Uçuş Modu
  • Hataya Dayanıklı Sistem Mimarisi
  • Üç Yedekli Uçuş Kontrol Sistemi
  • Yedekli Servo Eyleyiciler
  • Elektro-Optik (EO) Kamera Modülü
  • Kızılötesi (IR) Kamera Modülü
  • Lazer Mesafe Ölçer
  • Lazer İşaretleyici
  • Digital Veri ve Video Link

TURNA​

TURNA Hedef Uçak Sistemleri, 1995 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) hava savunma birliklerinin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir Araştırma ve Geliştirme projesi olarak başlatılmış özgün TAI tasarımı ve ürünüdür.

Müşteri ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilir açık mimaride olan Sistem; düşman uçak ve füzelerini simule edebilme, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek hızı, kolay kullanımı, düşük görev riski, modülerliği ve maliyet etkinliği ile operasyonel ortamlarda gerçekleştirilen atışlı görevlerde etkinliğini ispatlamıştır.

2001 yılında Hv.K.K. ve K.K.K. envanterine giren TURNA, bu tarihten itibaren hava savunma birliklerinin eğitimlerinde aktif olarak kullanılmaktadır.

Tüm sistem tamamen TUSAŞ özgün tasarım ve üretimi​

  • 90 dakika havada kalma süresi
  • Azami 93 m/sn hız (180kts)
  • 12.000+ ft servis tavanı
  • 70 kg azami kalkış ağırlığı
  • 50+ km menzilli veri linki
  • Fırlatıcı ile kalkış, paraşüt ile karaya veya denize iniş
  • Donanma gemi platformlarından kalkış ve kontrol
  • İleri kompozit teknolojileri ile üretilmiş yapı
  • MIL-STD-810F ve MIL-STD-461 askeri standartlara uyumlu
  • NATO NSN standartlarında kodlanmış
  • Kalkış ve iniş dahil, Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) ile tam otonom uçuş ve seyrüsefer
  • 255 görev noktasına kadar önceden programlı görev noktası tanımlama, uçuş anında değiştirebilme
  • Eve Dönüş ve Acil İniş Modları ile önceden belirlenmiş eve dönüş noktasına gelerek otomatik iniş
  • EMI/EMC korumalı Konteyner/Mobil araç/Portatif Yer Kontrol İstasyonu ile görev planlama ve kontrol
  • Gerçek zamanlı kriptolu sayısal uçuş verisi telemetreleri kaydetme ve sonradan oynatabilme
  • Sayısal harita otomatik tanıma
Faydalı yükler:

  • Çekili yük ile; SKS, Manş ve Isı kaynağı.
  • Uçak üzerinde; Pasif Radar İz Arttırıcı (Luneberg Lens), Isı Kaynağı ve İz dumanı
Bayraktar
Mini İHA


Genel Bilgiler​

Bayraktar Mini İnsansız Hava Aracı Sistemi tamamen özgün ve milli olarak geliştirilmiş elektronik, yazılım ve yapısal bileşenleri ile Türkiye’nin ilk mini robot hava aracı sistemidir. Ar-Ge ekibimizin yoğun çalışma ve gayreti ile geliştirilen sistem tüm testleri başarı ile geçerek ilk olarak 2007 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’nin hizmetine sunulmuştur. Yabancı ülkelerde geliştirilmiş rakiplerine nazaran birçok gelişmiş özelliği bulunan Mini İHA Sistemi zor coğrafi ve meteorolojik koşullar altında dahi kullanılabilmektedir.

Silahlı Kuvvetlerimizin envanterine girmiş ilk Milli Hava Aracı Sistemi
Bugüne kadar 100,000 üzerinde operasyonel uçuş sortisi ile güvenilir ve etkin bir sistem
Tamamen Milli ve Özgün Tasarım
İhraç edilen İlk Hava Aracı
Temel uçuş performans kriterleri

  • Modüler Tasarım
  • Kolay Montaj Özelliği
  • Karbon Fiber, Kevlar Kompozit Yapı
  • Darbe Sönümleyeci Gövde Yapısı
  • Özgün Paraşüt Tasarımı
  • Özgün Paraşüt Tasarımı
  • Portatif Çanta içerisinde Taşınabilir Yapı
  • Gövde, Çok Parçalı Kanat Yapısı, Kuyruk Kanatları
Gelişmiş Özellikler

  • Otomatik Hedef Noktası Takibi
  • Otomatik Gövde Üzeri İniş / Otomatik Paraşüt İnişi
  • Joystick Destekli Yarı Otomatik Uçuş
  • Stall Hızı Kontol Kabiliyeti
  • Sert ve Darbeli Rüzgarlı Havalarda Viril Kontrol Özelliği
  • Güvenilir Sayısal Haberleşme Sistemi
  • Haberleşme Kaybı Durumunda Otomatik Eve Dönüş ve Otomatik İniş Özelliği
  • Çoklu İHA Komuta / Kontrol / İzleme Desteği
  • Akıllı Batarya Yönetim Sistemi
  • Uzaktan Komuta Kontrol ve İzleme Fonksiyonu (İstemci Sunucu Mimarisi)
  • Yer Kontrol İstasyonu Değiştirebilme Özelliği
  • Otomatik Kalkış ve Seyir

Teknik Özellikler​

  • Haberleşme Menzili15 km
  • Kalkış ve İnişElden Atış (Otomatik Kalkış)
    Gövde Üzeri (Otomatik)
  • Seyir – Maksimum Hız30 knot – 40 knot
  • Operasyonel İrtifa2000 feet
  • Havada Kalış60-80 Dk.
  • Faydalı Yük Kapasitesi2 Eksen Gündüz / Gece Kamerası
  • Kanat Açıklığı2 mt.
  • Faydalı Yük – ISRDeğiştirilebilir Gündüz & Gece Kameraları
  • Uzunluk1.2 mt.
  • İtki TipiFırçasız Elektrik Motoru

Prototipten Gerçeğe​

Öncesi
Sonrası

Yer Kontrol İstasyonu

  • Pratik Kullanım
  • Çalışma Sıcaklığı / -20 °C – +60 °C
  • Dahili Anten – 10 Km Haberleşme Menzili
  • OYAS Sistemi – 20 Km Haberleşme Menzili
  • Aynı Anda 3 Adet Batarya Şarj Kabiliyeti
  • Portatif Plastik Çanta Yapısı
  • 2 Adet Düşük Akım Şarj Aleti, 1 Adet Yüksek Akım Şarj Aleti, 1 Adet Transformatör
  • Gösterge Panelleri
  • 220 V AC, 12 V DC Giriş İmkanı
  • Boyutlar – 17 x 35 x 43 cm
  • Ağırlık – 9.9 kg

Yer Kontrol İstasyonu​

Bayraktar Mini İHA sistemi güvenlik güçlerinin istediği en önemli özelliklerden olan, kolay kurulum yapılması, her hava koşulunda kolayca uçuş yapılabilmesi ve görev sonrası güvenli bir şekilde zorlu arazi şartlarında dahi iniş yapabilme kabiliyetlerine sahiptir. Yer kontrol istasyonundan görevlerin izlenmesi ve idare edilmesi, güçlendirilmiş üretim özellikleriyle hava koşullarından etkilenmeden kurulum yapılabilmesi ve hafif olma özelliğiyle taşıma kolaylığı sağlaması diğer İHA sistemlerine ait yer kontrol istasyonlarından ayıran en büyük özelliklerdendir.

TUSAŞ / BAYKAR
 
Geri
Üst Alt