RMS Titanic, İrlanda’da 2 yıldan fazla bir sürede üretilmiş White Star Line firmasına ait bir yolcu gemisiydi. 10 Nisan 1912 günü İngiltere’nin Southampton limanından ABD’nin New York kentine doğru yola çıktı. Gemide toplam 2228 yolcu vardı. Geminin kullanacağı güzergah üzerinde buzdağlarının olduğu gemi yetkililerine daha önce bildirilmişti. Uyarılar vardı ama ilgili birimlere bazı teknik aksaklıklardan dolayı ulaşamadı. Gemide çalışan gözcü ekibi için dürbün ve ay ışığı olmayışı önemli bir eksikti. Gemi yola çıktıktan 4 gün sonra 14 Nisan gecesi gözcülerden Frederic Fleet bir buzdağı farketti ve hemen yetkili subaya haber verdi. Kaptan John Smith’in yerinde olan başka bir yetkili subayın buzdağına çarpmamak için tam bir dönüş için emir verdiği söylenmektedir. Gemi sağa doğru dönecek ve buz dağını ıskalayacaktı. Ama bu emirin verilip verilmediği hala bilinmemektedir. Yapılan soruşturmada farklı ifadeler, yalanlamalar olmuştu. Ancak gemi buzdağını ıskalamadı, sağ tarafı buzdağına çarpmış ve yırtılmıştı. Daha sonra suyun bütün bölmelere ulaşıp geminin batmaması için bazı bölümler makine ve insan gücüyle kapatıldı. Böylece su geçirmeyecekti. Bazı sebeplerden dolayı bu bölmeler basınca dayanamayıp patladı. Gemi dört bölme dolmasına rağmen batmazdı ama beşinci ve daha sonra bütün bölmeler su ile doldu. Geminin batacağı yetkililer tarafından anlaşıldı ve Kaptan Smith çarpmadan yirmi beş dakika sonra filikaları indirme emri verdi, çarpmadan bir saat sonra ise ilk filika indirildi. Filika sayısı yolcuların sadece yarısını taşıyabilirdi. Gemi arkada taraftan iyice batmaya başladı ve ön taraf yukarı doğru yükseliyordu. Demirlerin esneme özelliği yoktu. Ayrıca daha sonra uzman açıklamalarına göre demirler kolay yırtılan demirlerdi. Yaklaşık iki saat sonra gemi ortadan ikiye ayrıldı önce arka taraf sonra da ön taraf battı. Toplam 1514 kişi hayatını kaybetti