Önce Fecriati’de, sonra Milli Edebiyat topluluğunda yer almıştır.
Hikâyeciliğin konularını genişletmiş, konularını ve çevresini Anadolu’ya taşımıştır.
Kahraman olarak “Anadolu kadınları, kasaba memurları, köylüler ve köy imamları”nı seçmiştir.
Konuşma dilini tüm canlılığıyla yansıtır. Kıvrak ve sürükleyici bir anlatımı vardır.
“Kirpi” takma adıyla siyasal mizah yazıları yayımlamış, bunları “Kirpi’nin Dedikleri” adlı yapıtında toplamıştır.
Anadolu insanının dünyasını ve sorunlarını hikâyelerinde işlemiştir.
Romanlarının çoğunda aile kavramını ele almıştır.
RomanYezid’in Kızı, Sürgün, Nilgün, Çete, Anahtar, Bugünün Saraylısı, İstanbul’un İç Yüzü, Sonuncu Kadeh, Yer Altında Dünya Var
ÖyküGurbet Hikâyeleri, Memleket Hikâyeleri OyunDeli
HicivKirpinin Dedikleri, Guguklu Saat, Sakın İnanma-Kanma-Aldanma
Anı-Deneme-FıkraBir Avuç Saçma, Agop Paşa’nın Hatıratı, Tanıdıklarım, Ay Peşinde
Hikâyeciliğin konularını genişletmiş, konularını ve çevresini Anadolu’ya taşımıştır.
Kahraman olarak “Anadolu kadınları, kasaba memurları, köylüler ve köy imamları”nı seçmiştir.
Konuşma dilini tüm canlılığıyla yansıtır. Kıvrak ve sürükleyici bir anlatımı vardır.
“Kirpi” takma adıyla siyasal mizah yazıları yayımlamış, bunları “Kirpi’nin Dedikleri” adlı yapıtında toplamıştır.
Anadolu insanının dünyasını ve sorunlarını hikâyelerinde işlemiştir.
Romanlarının çoğunda aile kavramını ele almıştır.
RomanYezid’in Kızı, Sürgün, Nilgün, Çete, Anahtar, Bugünün Saraylısı, İstanbul’un İç Yüzü, Sonuncu Kadeh, Yer Altında Dünya Var
ÖyküGurbet Hikâyeleri, Memleket Hikâyeleri OyunDeli
HicivKirpinin Dedikleri, Guguklu Saat, Sakın İnanma-Kanma-Aldanma
Anı-Deneme-FıkraBir Avuç Saçma, Agop Paşa’nın Hatıratı, Tanıdıklarım, Ay Peşinde