Microsoft Access nedir?

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay
Mesajlar
25,264
Tepkime puanı
8,715
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Microsoft Access nedir? Veritabanı yönetim sisteminin nasıl çalıştığı ve Excel'den farkı şu şekildedir


Microsoft Access, verileri depolamak ve yönetmek için kullanılan bir veritabanı yönetim sistemidir (DBMS).

Erişim, Microsoft 365 paketinin bir parçasıdır ve iş ve kurumsal kullanıcılar için yapılmıştır.

Her ikisi de izleme verilerini içerirken, Access ve Excel çok farklı programlardır.

Microsoft Access, Microsoft 365 uygulama ailesinin bir üyesidir ve iş ve kurumsal kullanıcılar için yapılmış güçlü bir üretkenlik aracıdır.
Microsoft Excel'e çok benzer şekilde, Access verileri görüntülemenizi ve düzenlemenizi sağlar. Ancak Access, Excel'den daha güçlüdür ve aynı anda çok daha fazla veriyi işleyebilir.

Microsoft Access hakkında bilmeniz gereken her şey burada.

Microsoft Access'in Excel'den farkı nedir?

Verileri depolamak için hem Microsoft
BB1daq7H.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Excel hem de Access kullanılabilir, bu nedenle benzer görünebilirler. Ama gerçekte oldukça farklılar.

Excel, öncelikle bireysel projeler için ve kısa hesaplamalar yapmak için kullanılan bir elektronik tablo programıdır. Çoğu Excel kullanıcısı, aynı anda yalnızca birkaç düzine ila birkaç yüz veri hücresiyle çalışır. Excel, bu hesaplamaların ve veri noktalarının grafiğini çizmek ve çizelgelemek için harikadır.

Öte yandan Microsoft Access, çok büyük miktarlarda veriyi farklı uygulamalarda almayı ve kullanmayı kolaylaştıran bir biçimde depolamak ve yönetmek için yapılmıştır. Excel kullanıcıları doğrudan elektronik tablolarına yazarken, Access veritabanları önceden hazırlanmış formlar ve sorgularla manipüle edilir. Çoğu işletme, Access'i diğer uygulamalara da bağlar, böylece bu diğer uygulamalar veri oluşturduğunda, bunlar otomatik olarak Access'e aktarılır.

Microsoft Access nasıl kullanılır

Aşağıda, Access'in ana öğelerine ve bunların nasıl kullanıldığına ilişkin bir genel bakış yer almaktadır.

Tablolar: Access, verilerini tablolarda depolar. Tüm proje için tüm verileri içeren tek bir veritabanı oluşturabilirsiniz - buna genellikle "düz" veritabanı denir.

İlişkisel veritabanları: Her biri bir proje için izlenmesi gereken verilerin öğelerini içeren birçok tablo oluşturmak neredeyse her zaman daha kolaydır (örneğin, bir işletme ürün verileri, siparişler, müşteriler ve sevkiyat bilgileri için ayrı tablolar tutabilir. ). Tabloların her biri birbiriyle ilişkilendirilebilir ve birbirine bağlanabilir - buna ilişkisel veritabanı denir ve bu, geliştiricilerin nispeten basit birçok veritabanı oluşturmasına ve bunları birbiriyle ilişkilendirmesine olanak tanır.


Formlar: Veritabanı geliştiricileri genellikle kullanıcıların bir elektronik tablo kullanmadan veritabanına bilgi girmesine izin veren formlar oluşturur. Elektronik tablo benzeri bir tabloya veri girme ihtiyacını ortadan kaldırarak, veri giriş hatası için çok daha az şans vardır.
Sorgular: Sorgular, Access veritabanlarındaki başka bir yaygın unsurdur. Program, veri tabanında bilgi bulmak için karmaşık sorguları destekler ve bu, veri tabanı binlerce girdi içerdiğinde önemli olabilir.
Raporlar: Erişim, kullanıcıların hızlı ve kolay bir şekilde özel raporlar oluşturmasına olanak tanır. Rapor Sihirbazı, kolay yazdırma ve paylaşım için verileri sıralamayı, gruplamayı ve etiketlemeyi kolaylaştırır.
Bu bileşenler birlikte ele alındığında, işletmelerin ve kuruluşların depolamak için ihtiyaç duydukları büyük miktarda veriyi yönetmelerine ve anlamalarına olanak tanır.

Örneğin, bir işletme, envanterini ve satışlarını izlemek için Access'i kullanabilirken, bir okul, öğrencilerini, kişisel bilgilerini, notlarını, performansını, ders çalışmalarını ve öğretmen verilerini izlemek için Access'i kullanabilir. Erişim, iş arkadaşlarının, görevlerin, başarıların, son tarihlerin ve takip faaliyetlerinin yönetimi gibi belirli projelerde kullanılabilir.

Kaynak: Business Insider
 
Geri
Üst Alt