- Katılım
- 2 yıl 9 ay 5 gün
- Mesajlar
- 18,707
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 6,357
- Cinsiyet
Hasar Dosyası Nasıl Hazırlanır?
Sigortanın çeşidine göre hasarlarda istenen belgeler farklılık göstermektedir. Bu nedenle hasar dosyası açılırken sigortanın türüne göre dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır.Oto kaza sigortasında hasar tespiti için istenen belgeler
Oto kazasında istenen belgeler:
- Sigorta poliçesi,
- Poliçenin primlerini gösteren makbuz,
- Kaza tespit tutanağı,
- Maddi hasarı gösteren trafik kazası tespit tutanağı,
- Alkollü olup-olunmadığına dair rapor,
- Ruhsat ve ehliyet fotokopisi,
- Trafik kazasının olduğu ülkenin resmi kurumlarınca tutulan zapt,
- Hasarın gerçekleştiği ülkenin memurları tarafından hazırlanan hasar tespit raporu,
- Hasar tespit raporunun kazanın gerçekleştiği ülkede bulunan Türk Konsolosluğunca onayını gösteren belge,
Kaskolar için hasar dosyası içine eklenecek belgeler
- Trafik kazası için tutulan kaza zaptı ya da olayla ilgili kaza yapanlardan alınan ifade ve görgü tanıklarından alınan tespit tutanağı,
- Zabıt veya tutanak tutulmadığı durumlarda beyan yazısının alınması,
- Resmi rapor tutulduysa onunla beraber tutulan alkol raporu,
- Ruhsat ve ehliyet fotokopisi,
- Kaza sonucunda çekilen hasar fotoğrafları,
- Sigortalının banka hesap bilgileri,
Konut Hasarında İstenen Belgeler
Hasar dosyası konut sigortası için açıldıysa eğer;- Konutta oluşan hasara ait faturalar,
- Konutta oluşan zararı gösteren beyan,
- İtfaiye raporu, resmi rapor ya da karakol zaptı,
- Mal sahibine ait tapu belgesi, kiracılar için kontrat( konut ya da iş yerlerine ait haciz ya da ipotek var ise belgelendirilmesi gerekmektedir.)
- Sigortalıya ait banka hesap bilgisi,
Dask Hasar Dosyası İçin Gerekli Belgeler
Zorunlu deprem yani DASK sigortasında hasar dosyası için istenen belgeler ise;- Hasar ihbarını gösteren belge,
- Poliçe ya da fotokopisi,
- Tapu belgesi fotokopisi,
- Hasar yerinin adres bilgileri,
- Sabit telefon ya da cep telefonu bilgisi,
- DASK poliçesinin yanında farklı bir sigorta poliçesi varsa ibraz edilmesi gerekmektedir.
Yangın Hasar durumunda istenen belgeler ise
- İtfaiye raporu,
- Karakol tutanağı,
- Savcılık tarafından verilen takipsizlik raporu,
- Hasar talepnamesi,
- Yangına büyümeden müdahale edildiğine dair ayrıntılı beyan,
- Hasar, iş yerinde meydana geldiyse vergi levhası ya da hasar binada meydan geldiyse tapu fotokopisi ya da kira kontratı,
- Hesap bilgileri,
- Vergi güvenlik numarası,
Su ve Sel-Su Baskını durumlarında hasar meydana geldiğinde istenen belgeler
- Malda meydana gelen hasarı anlatan ayrıntılı beyan,
- Hasar talepnamesi,
- Tapu ya da kira kontratı,
- Evde bulunan malların alış faturaları,
- Hesap bilgisi,
- İş yeri ise vergi levhası,
Ferdi kaza Hasarında sigorta dosyasına eklenecek olan belgeler
- Sigortalıya ait kaza raporu,
- Sigortalının poliçesi ve teminat bilgileri,
- Sigortalının ölümü durumunda veraset ilamı, maluliyet halinde ise hastane raporu dosyaya eklenir.