Görsel SEO Nedir ?

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 8 ay
Mesajlar
25,264
Tepkime puanı
8,715
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
SEO, birçok farklı parça ve strateji içerir. İyi işleyen bir SEO için her şeyi doğru şekilde organize etmek gerekir. Bu noktada görüntüleri optimize etmek genellikle gözden kaçan bir husustur. Bir sitenin tasarım aşamasında görseller düzgün şekilde optimize edilmeden eklenebiliyor. Örneğin harika görünen bir resim IMG712318.jpg gibi bir dosya adıyla siteye yükleniyor ve bu çok açıklayıcı bir resim dosyası adı değil. Dolayısıyla, uygun optimizasyon ve planlama olmadan değerli bir SEO varlığını boşa harcanmış olabiliyor.

Görsel SEO neden önemlidir?

Google görsel aramaları her geçen gün artış gösteriyor. Yani internet kullanıcıları arama motorları üzerinden görsel de arıyor ve sizin sektörünüzle alakalı görsel aramalar yapıldığında sizin firmanıza ait görsellerin ilk sıralarda çıkması sitenizin SEO çalışmaları için oldukça faydalıdır. Sitenizin resimlerini optimize etmek, sitenizin UX’ine, yükleme süresine ve sitenizin normal SERP’lerdeki ve görsel aramadaki sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

Görsel SEO, özellikle bir e-ticaret sitesi iseniz çok önemlidir. Çünkü büyük olasılıkla yüzlerce görseliniz olacaktır ve bu görsekker uygun şekilde optimize edilmemişse, çok sayıda potansiyel trafik ve sıralamadan mahrum kalacaksınız demektir.

Görsel aramanın gelişmesiyle birlikte görsel optimizasyonu aramada daha da büyük bir rol oynayacak. Örneğin, internet kullanıcıları ürünleri satın almak için görselleri kullanabilecektir . Google, Yandex ve Bing görsel arama için sık kullanıyor. Hatta Google’ın kendi Google Lens’i var ve oldukça iyi görsel sonuç listelemesi yapıyor.

Web sitenizdeki görseller uygun şekilde işaretlenmemiş ve optimize edilmemişse, çabalarınızı sitenizin SEO’sunun bu yönüne odaklamanın tam zamanı.

E-ticaret Görsel Optimizasyonu

Bir e-ticaret işletmesi yürütüyorsanız, SEO’nun çok önemli olduğunu ve sitenizde yapabileceğiniz her küçük değişikliğin veya ince ayarın rekabette size avantaj sağlayacağını bilirsiniz.

Bunlardan biri görüntü optimizasyonudur. Görseller, bir web sitesinin diğer bölümlerinden daha fazla baytı hesaba katar ve bu özellikle e-ticaret siteleri için geçerlidir. Çünkü binlerce olmasa da yüzlerce ürüne ve dolayısıyla ürün görsellerine sahip olma eğilimindedirler. Tüm bu ürün resimlerinin sitenizin performansı üzerinde büyük bir etkisi olabilir ve bu da müşteriyi elde tutma oranınızı ve dönüşümlerinizi etkileyebilir.

Bu nedenle, sitenizin resimlerini optimize etmek, web sitesi performansını ve SERP sıralamasını iyileştirmenin en iyi yollarından biridir. Bu, özellikle büyük e-ticaret siteleri söz konusu olduğunda yararlıdır.

Sitenizin görsel optimizasyonuna yardımcı olmak için:

  1. Özelleştirilmiş görüntü dosya adları oluşturun
SEO’nuzun resim dosyası adıyla başladığı yer burasıdır. Resim dosya adlarınızı oluştururken, resim için doğru anahtar kelimeleri de içeren açıklayıcı bir dosya adı kullanmalısınız. Bunun nedeni, resim dosyası adınızın Google’ın resmin konusunun ne olduğunu anlamasına yardımcı olmak için kullanılacak olmasıdır.

  • SEO dostu resim alt metni yazın
Alt metin, sitenizin resimleri için önemlidir, çünkü daha iyi bir resim bağlamı sağlamaya yardımcı olmak için kullanabileceğiniz şeydir ve bu da arama motorlarının resimlerinizi doğru bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olur. Ayrıca görüntünüzde bir sorun varsa ve yüklenemediğinde görünecek olan da budur.

  • Görüntü dosyası boyutu
Görsel dosyanızın boyutu, sitenizin hem kullanıcılar hem de arama motorları için nasıl yükleneceği konusunda önemli bir rol oynar. Sitenizde büyük (dosya boyutunda) görseller olması sitenizin çok yavaş yüklenmesine neden olabilir. Sayfa hızının bir sıralama faktörü haline gelmesiyle, sitenizin saniyeler içinde yüklenmesini sağlamak öncekinden daha da önemlidir.

  • En iyi görüntü dosyası türünü seçin
Sitenizde kullanabileceğiniz en yaygın üç ana resim dosyası türü JPEG, GIF ve PNG’dir. Her birinin artıları ve eksileri vardır. JPEG, sıkıştırıldığında veya yeniden boyutlandırıldığında görüntü kalitesini korumak için en iyi seçenekleri sağlayan format olduğu için en iyi seçenek olma eğilimindedir.

PNG, size yüksek kaliteli bir çözünürlükle küçük bir görüntü oluşturma olanağı sağladığı için genellikle logolar için kullanılır. Daha yüksek kaliteli görüntü, daha büyük bir dosya boyutuna yol açacağından ve bu da sayfanızın performansıyla ilgili sorunlara neden olacağından dikkatli olmanız gerekir.

GIF’ler, daha küçük resimler oldukları için PNG dosyalarına benzer, ürün fotoğrafları veya lager resimlerinde kullanılmamalıdır.

Görüntü kalitesini kaybetmeden dosya boyutlarını küçük tuttuğu ve evrensel olarak desteklendiği için JPEG en iyi seçenek formatıdır.

  • Bir resim site haritası oluşturun
Sitenizdeki tüm sayfalar için oluşturacağınız bir site haritası gibi, bir görsel site haritası oluşturmak veya görsellerinizi mevcut site haritanıza eklemek, Google’ın sitenizin görsellerini keşfetmesine yardımcı olacak ve görsellerinizin görsel aramada görüntülenme olasılığını artıracaktır.
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt