Google Snippet Oluşturma Rehberi (Featured Snippet)

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 7 ay 8 gün
Mesajlar
25,232
Tepkime puanı
8,697
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Google Snippet Oluşturma Rehberi (Featured Snippet)
Blog editörlerinin, SEO ajanslarının ve dijital pazarlamacıların çoğu, web sitelerini teknik ve site içi SEO ile optimize etmeye, içeriklerinin kalitesini artırmaya ve internetin her köşesinden backlink oluşturmaya devam ederken bu makalemizde, Google Snippet oluşturarak, web site trafiğinizi artırmanın yolunu anlatacağız.

Google Snippet Nedir?

Google snippet; featured snipped, rich snipped veya öne çıkan snipped olarak da bilinir. Bir kullanıcı Google Arama’da bir soru sorduğunda, arama sonuçları sayfasının üst kısmındaki blokta öne çıkan snippet (featured snippet) gösterir. Bu öne çıkan snippet bloğu, bir web sayfasından çıkarılan yanıtın bir özetini, ayrıca sayfaya bir bağlantıyı, sayfa başlığını, bir görsel ve URL’yi içerir.

Bu sebeple öne çıkan snippet’ler (Google Rich Snippet) kullanıcılar için dikkat çeken bir detay olduğu için tıklanma olasılığı çok yüksektir ve sitenize trafik getirir. Google Snippetlerin çalışma şekli hakkında aklınızda soru işareti varsa Google’nin, Google Snippet hakkındaki makalesini incelemenizi öneririz.

Google Snippet için Anahtar Kelime Optimize Yolları:

Peki ya Google Snippet nasıl oluşturulur? Öne çıkan snippet’lere sahip olma şansınızı büyük ölçüde artıracak birkaç faktör vardır, işte Snippete dönüşen kontrol listesi;

1. Anahtar kelimeleri sorularla hedefleyin.

  • Ne
  • Neden
  • Nedir
  • Kimdir
  • Tarifi
  • Nasıl Yapılır?
  • Sırasıyla
gibi soru sözcükleriyle başlayan sorgular, Featured Snippet’ini %90’dan oranda görünmesini sağlar.

2. 40 ila 50 kelime aralığındaki içerik, öne çıkan snippet olarak gösterilme şansına sahiptir.

3. Google snippet’ler 8’den fazla öğe içeren listeleri kısaltma eğilimindedir, bu nedenle kullanıcıları sitenizi tıklamaya teşvik etmek için daha uzun listeler oluşturun.

4. İçeriğinizde daha fazla görsel kullanın. Öne çıkan snippet’lerin SEMrush çalışmasındaki en iyi performans gösterenlerin içeriğinde ortalama 12 resim (uygun ALT metni ile) vardı. Makalenizde 4:3 en boy oranına sahip yatay görüntüler kullanın.

5. Öne çıkan snippet’lere sahip tüm sitelerin %83’ü HTTPS’de çalışır. Hala HTTP kullanıyorsanız, hemen web sitenize için SSL almayı düşünün.

6. Web siteniz Google dostu, mobil uyumlu olmalı ve mobil kullanılabilirlik testlerinden geçmeleri gerekir. Ayrıca sayfalarınız en az 95 puan almalı.

7. Site yetkilerinizi artırın, güvenilir sitelerden daha fazla backlink alın ve alan adı otoritenizi artırın.

8. JSON-LD (Google tarafından önerilen biçim) kullanarak şema işaretlemesini sayfanıza uygulayın. Derecelendirmeleri, başlıkları ve açıklamaları bu şekilde açıkça belirtmek Google’ın işini çok daha kolay hale getirir.

9. Snippetli öne çıkan sitelerin hepsinin ortak bir noktası vardır, çok fazla bilgi sağlarlar. Sitenizde çok sayıda “nasıl yapılır” kılavuzu ve soru cevapları içeren bir kaynaklar bölümü oluşturun. En azından aktif bir blog oluşturun.

10. Blog yazılarınızın her bölümünü başlıklara ve alt başlıklara ayırın. Makalelerinizin yapısını ve hiyerarşisini netleştirmek için gereken sayıda H1 – H6 etiketi kullanın.

11. Sayfanın yapısını Googlebot’a açık bir şekilde açıklığa kavuşturmak için anlamsal HTML’yi doğru bir şekilde uygulayın. Google’ın sitenizin her bir bölümün veya sayfanın bir bölümünün rolünü anlamasını ve gezinme ve yardımcı öğelerin ve meta bilgilerin aksine sayfanın birincil içeriğine odaklanmasını sağlar.

12. Sosyal paylaşımları ve yorumlar gibi sayfada katılımı en üst düzeye çıkarın. Bunlar snippet’lerde görünürlüğün artmasıyla ilişkilidir.
 
Geri
Üst Alt