Fuad Köprülü ve Folklor
Fuad Köprülü 1913 yılında Ziya Gokalp'n "folklor" teriminin yerine kullanarak folklor yerine ‘’halkiyat’’ı kullanarak folklor üzerine yazdığı ilk yazıdan yaklasık altı ay sonra bir yazı kaleme alır. Bu yazıda terimin batıdaki kullanimini Ziya Gökalp'in önerisi olan "halkiyat" terimiyle birlikte kullanır. Ziya Gökalp’tan söz edilmeyen ve ikdam Gazetesinin 6 Subat 1914 tarihli 6091 sayili nüshasında yayımlanan bu yazının başlığı "Yeni Bir llim: Halkiyat Folk-lore’’ dur. Balkan savaşlarınin ve bu savaşların Osmanlı toplumunda toprak ve nüfus kayıplarının yarattigı acıların derin izlerini taşıyan yazı "isgal altında kalan vatan topraklarının tapusu olarak görülen halk kültürü'nün derlenmesinin ve gelecekte "kaybedilmis toprakların hatirasi" olarak saklanmasının önemine uzun uzun vurgu yapmaktadir.
Istanbul Üniversitesi ve Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi bünyesinde yürütülen ilk folklor" çalışmaları, onun yaklaşımlarını ve metodunu yansıtır özellikle, kurucusu bulunduğu Türkiyat Enstitüsü, onun müdürlüğü döneminde halk edebiyatı araştırmalarına önemli katkılar saglar.
Türkiyat Enstitüsü, o zaman Istanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekan ve Türk Dili ve Edebiyat Tarihi Profesörü olan Fuat Köprülü 'nün idaresi altmda kurulmustur Enstitünün şimdiye kadar yayınladığı eserler arasında Türk Halk Edebiyatına ve Emografyasına dair bizi ilgilendiren şu eserler vardır
Maniler: Kilisli Rifat (Bilge)
Gevheri: Fuat Köprülü
Erzurumlu Emrah: Fuat Köprülü
Pir Sultan Abdal: Sadettin Nüzhet (Ergun)
XVI nci Asur Sonuna kadar Türk Saz Şairleri: Fuat Köprülü Kayıkçı Kul
Mustafa ve Genç Osman Hikayesi: Fuat KöprülüKöroğlu Destanı: Pertev Naili(Boratav)
Bektaşilik Tetkikleri: (Hasluk Yan Rahmetli Ragıp Hulusi Ozden kalemiyle çevirme)
Türk Aşiretleri: Ahmet Refik (Altinay)
Melamilik ve Edebiyat: Abdulbaki (Gölpinarli)