Çocuklar İngilizceyi Anlar Mı?

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 7 ay 8 gün
Mesajlar
25,232
Tepkime puanı
8,697
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
cocuklar-ingilizeyi-anlar-mi


Çocuklar İngilizceyi anlar mı?
Anadili İngilizce olmayan çocuklar, İngilizce derslerinde bu dili anlarlar mı yoksa anlamış gibi mi yaparlar?

Daha önce de birkaç kez söylediğim bir hususu yinelemek istiyorum. Çocukların beyinleri öğrenmeye ve daima öğrenmeye programlanmıştır. Kendilerine ne anlatılırsa anlatılsın, uygun şekilde takdim edildiği takdirde öğrenmelerinin önünde normal şartlar altında hiç bir engel yoktur.

İngilizce de bunun istisnası değildir. Anadili İngilizce olmayan bir çocuk, ebeveynlerinden birisi kendisiyle sadece İngilizce konuşuyorsa ya da İngilizcenin anadil olarak ya da doğal bir şekilde konuşulduğu ortamlarda yeterince vakit geçiriyorsa yaklaşık 13-14 yaşlarına kadar İngilizce’yi anadil olarak zaten benimseyebilir.

Bu imkanı bulamayan çocuklar ise, kendilerine İngilizce öğretilirken, normal koşullarda öğrenebilmek için ellerinden geleni yaparlar, geri planda başka bir neden olmadığı sürece de İngilizce öğretilmesine karşı direnç göstermezler.

Her çocuğun yapısı farklı olmakla birlikte, çocuklar genel itibariyle yeni bir dil öğrenirken iki şekilde tepki verirler. Çocuklardan bazıları, öğrendiklerini yalan yanlış da olsa uygulamaya geçirir, sözcükleri anımsadıkları ölçüde konuşur, hata yapmaktan çekinmez, sürekli taklit ederler. Diğer bazı çocuklar ise, daha mükemmeliyetçidirler, tam olarak kendilerini hazır hissetmeden harekete geçmezler, hata yapmak bir bakıma kendilerine onur kırıcı geldiğinden sadece kesinkes doğru olduğundan emin olduklarında konuşmayı tercih ederler.

Öyle ya da böyle, sonuç değişmez. Hangi grupta yer alırlarsa alsınlar, çocuklar yoğun ve olması gereken şekilde İngilizce tükettiklerinde genel olarak bir sene içerisinde İngilizce’yi temel düzeyde de olsa anlar ve yavaş yavaş konuşur duruma gelebilirler.

Bu sonucu elde edebilmek için, derslerin yoğun olarak işlenmesi, görsel ve işitsel materyalin kullanılması, çocuğun ilgisinin toplanabilmesi, İngilizce’nin sevdirilmesi, kelime dağarcığının geliştirilmesi, eğitmenin İngilizce’yi doğal ve güzel bir telaffuzla konuşabiliyor olması, çocuğun özellikle de aileden kaynaklanan nedenlerle İngilizce’ye karşı bir önyargı geliştirmemiş olması şarttır.

Bütün bunlar yapıldığı takdirde, çocuklar gerçekten de zamanla İngilizce’yi anlarlar, anlama aşamasını geçtikten bir müddet sonra ise, kendilerini hazır hissettiklerinde, ayrıca duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri için teşvik edildiklerinde konuşmaya başlarlar. Bu süreç, sabır ve özveri isteyen bir süreçtir.

Aslına bakılacak olursa, özellikle de küçük çocukların “maalesef”, “bilakis”, “maksimum” gibi sözcükleri anlaması ile İngilizce sözcükleri anlaması arasında en azından teknik olarak bir fark yoktur. Önemli olan, tekrar yöntemiyle, göze ve kulağa hitap eden derslerle çocuğun öğrenmesine yardımcı olabilmektir.

Türkiye’de sıkça yapıldığı gibi, çocuğun bazı kelimeleri tanıması, örneğin kelime kartlarından gösterilen bazı İngilizce nesneleri doğru bilmesi İngilizce öğrenmek demek değildir. Hele de öğretmen ya da eğitmenin Türkçe olarak sorduğu Ball hangisi?” ya da “Bu ne?” gibi soruları yanıtlayabilmesi hiç bir şey kanıtlamaz. Bu çok büyük bir aldatmacadır.

Bunu siz de kendi başınıza yapabilirsiniz. Örneğin, okumayı bile bilmeden 100 tane Çince nesne ismini kelime kartlarına bakarak en geç birkaç haftada öğrenebilirsiniz. Bu, Çince’yi artık yavaş yavaş anlamaya başladığınız manasına gelir mi?

Sonuç olarak, aileden, kendilerinden veya eğitmenden kaynaklanan bazı nedenlerle ket vurulmadığı müddetçe, çocuklar genel olarak İngilizce öğrenmeye hazırdırlar, bu dili zamanla anlayabilir ve konuşabilirler.
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt