Citroën Ami yollardaki yeni dostunuz

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 7 ay 29 gün
Mesajlar
25,264
Tepkime puanı
8,712
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
Ekli dosyayı görüntüle 9155

Citroën, elektrikli ulaşım denince akla ilk gelen üreticiler arasında yer almıyor. C-Zero'nun yanında beklenen başarıya ulaşamayan e-Mehari, henüz yeni nesile geçiş yapmadan sessiz sedasız yoluna devam eden elektrikli Berlingo, 2020'de yenilenecek elektrikli Jumpy ve Jumper çiftinden oluşan bir yelpaze var.

Ancak yine bu sene aileye eklenecek elektrikli Citroën C4 ve plug-in hibrit C5 Aircross'u da unutmamak lazım. Hatta akıllarda kalması gereken bir model de dün tanıtıldı - Ami.
Peki adının anlamı Fransızcada "arkadaş" olan Ami, gerçekten bir otomobil mi? Aslında ruhsatta öyle değil zira kendisi yalnızca 50 cm3 sınıfına dâhil. Dört tekerleği ve kapalı kabini bulunan Ami, Renault Twizy'den farklı olarak iklimlendirme özelliği sunuyor.

Kapasitesi 5.5 kWh olan lityum iyon bataryası sayesinde şarjlar arası 70 km katedebilen Citroën Ami, ev tipi prizlerde yalnızca 3 saatte şarj oluyor. Batarya, bazı elektrik scooter'ların aksine, taşınabilir olmadığı için şarj işlemini 2.41 metre uzunluğa ve 1.39 metre genişliğe sahip Ami'nin gövdesi üstünde bulunan soket üzerinden halletmeniz gerekiyor. Batarya dâhil 485 kg gelen gövdenin hareketinden ise 6 kW'lık (8.16 bg) minik bir elektrik motoru sorumlu.

Ekli dosyayı görüntüle 9156

B sınıfı ehliyete gerek yok​

Aşırı kompakt boyutları sayesinde Ami, tıpkı iki tekerli araçlar gibi büyük şehirlerdeki kalabalığa iyi bir çözüm olacaktır. Hoş, şehirler dışında kendisini kullanabileceğinizi sanmıyoruz zira %100 elektrikli Ami'nin azami hızı 50 km/h.


En azından bu dört tekerlekli motosiklet ile küçük eşyaların taşınma işlemini halledebilirsiniz. Üstelik araç, Fransa'da B sınıfı ehliyet gerektirmiyor. Ancak Ami'yi kullanmak için en az 14 yaşında olmanız ve 7 saatlik eğitim gerektiren AM lisansına sahip olmanız gerekiyor.

Diğer Citroën'lerde alıştığımızın aksine neredeyse hiç kişiselleştirme seçeneği sunmayan Ami'deki tek gövde rengi de fotoğraflarda gördüğünüz gri tonu. Citroën, jant ve çıkartmalarda birkaç alternatif dışında herhangi bir çözümle gelmemiş.

İç mekânı oldukça basit dizayn edilen Ami'de hedef rahat ve kolay ulaşım; bu yüzden akıllı telefon tutucu ve USB şarj çıkışı gibi detaylar atlanmamış.

Belli Citroën bayilerinde satışı yapılan Ami'yi almak için geleceğin ulaşımında etkin olmaya başlayan FNAC ve Darty merkezlerine de gidebileceksiniz. Peki fiyatlar ne kadar? Fransa'da verilen 900 €'luk teşvik haricinde 6900 €'ya gelen Ami'ye 2644 € peşinat + 18 ay boyunca 20 €'luk ödemelerle de sahip olunabiliyor.

2021 ilkbaharı itibarıyla araç paylaşımı uygulamalarında da yerini alacak olan Ami, haziran ayında Fas'taki Kenitra tesisinde üretime girecek. Fransa'da 30 Mart'ta başlayacak olan sipariş alımı daha sonra Almanya, Birleşik Krallık ve Portekiz'e ulaşacak.
 

Charismax

Copyright @ Charismax
Katılım
3 yıl 7 ay 29 gün
Mesajlar
25,264
Tepkime puanı
8,712
Yaş
35
Konum
Memed' Home
İsim
CHRS
Memleket
Neresi?
Meslek
IzdırapÇI
Cinsiyet
vtEvVy
Medeni Hal
2020 senesine ait görseller ve yazılar ama son dönem ekonomi sıkıntılarından dolayı yeniden gündem olmuş bir konu..
 
Geri
Üst Alt