- Katılım
- 4 yıl 2 ay 25 gün
- Mesajlar
- 25,600
- Tepkime puanı
- 8,841
- Yaş
- 35
- Konum
- Memed' Home
- Web sitesi
- forummeskeni.com
- İsim
- CHRS
- Memleket
- Neresi?
- Meslek
- IzdırapÇI
- Cinsiyet
- Medeni Hal
Eğitim ve kendin yap videolarında-yazılarında bu sefer sizler için bisikletinize nasıl jant akorTu ayarı yapacağınızı anlattık. En son yanılmıyorsam eskiyen zincir videomuz vardı sonra araya giren çoğu etkinlik videoları sebebiyle bu videoların da yayın tarihi gecikti.
Jant ayarı neden bozulur ?
Bisikleti ilk aldığınızda (topladığınızda) üzerine hiç yük almamasından dolayı olabilir, ilk binişten sonra belki biraz daha kayabilir bu normaldir, endişelenmeyin. Diğer türlü bozuk yol, arka bagajınız varsa aşırı yük vs. nedenlerden dolayı bozulabilir.
Kullandığımız bisiklet City Bike ismiyle sınıflandırılan bir şehir bisikleti. Bisikletin bizim için en büyük yarar sağladığı nokta özellikle de jant akor ayarında "V" fren olması yani pabuç frenli olması işimizi daha da kolaylaştırıyor. Neden?
Çünkü jantta meydana gelen yamukluk için bir sabitleyici görevi görüyor, disk fren varsa sakın telaşlanmayın bir tahta kalemi (Boyandıktan sonra çıkabilen) veya yapışkan şeritli ufak not kağıtları da referans alma noktası olarak kullanılabilir
Jant akorT ayarı yapmak için bize ne gerekli ?
1- Jant AkorT anahtarı
2- Tahta Kalemi (Boyası çıkanlardan-permanent yazanları almayın)
Bu işlemi için jant sehpamız olmadığı için bu yukarıdaki başlangıçlarla yapacağız. Zaten yolda giderken yanınızda sehpa taşıyacak haliniz yok varsa onu bilemem tabi. Bisikletinizi ters çevirip olabildiğince düzgün bir yere koyuyoruz. Bununla birlikte fren pabucunu ister elinizle sıktığınız yerden isterseniz de ( Ben arkadaki alyan kısmından yakınlaştırdım) aşağıdan jantınıza yakınlaştırıyorsunuz ve bunun yanında tahta kalemi ile referans almakta fayda var (nereler sürtüyor-sürtmüyor) birkaç tur çevirip eğriliğin olduğu yerleri bulacaksınız. Bundan sonra dikkat edilecek noktaları sıralayalım,
1- Jantınızın içerisinde eşit sayıda tel vardır ve göbek merkezli olduğundan gerilimin yarısı sağ yarısı da sol tarafı çeker.
2- Buna bağlı olarak tellerin de gerilimi önemlidir ve akor ayarlarından sonra tel gerginliklerini de elinizle kontrol etmelisiniz.
3- Jant telleri SAAT YÖNÜNE doğru GEVŞER - SAAT YÖNÜNÜN TERSİNE doğru SIKILIR.
Bu işlem hassasiyet gerektiğinden dolayı telleri çeyrek tur çevirerek ayarlamaya çalışmalısınız. Benim eller biraz alışık olduğundan ve tellerdeki gevşeklik fazla olduğundan yarım tur dedim ama çeyrek turdan şaşmayın
Başka aklıma gelenleri söyleyeyim sizlere mesela bazı jant telleri yassı olarak dizayn edilmiş. Bu akor ayarı yaparken teller dönebiliyor. Bunun için ne kullabilirsiniz ? Diğer tele de tutturulacak şekilde bir aparat ya da mandal tarzı bir ekipmanla bu dönmeyi engelleyebilirsiniz.
Son olarak bu işlemin hassas bir ayar olduğunu hatırlatmakta fayda var. Deneyecek başka jantlarınız varsa üzerinde pratik yapabilirsiniz hatta yapın, eliniz alışkanlık kazansın.
Şimdilik bizden bu kadar diyoruz ve sizleri videomuz ile baş başa bırakıyoruz.
İki tekerle kalın, kendinize iyi bakın veee kasksız dışarı çıkmayın
Seninki kaç vites ?
Not: AkorT'un T'sinin büyük olmasının sebebi, başka hiçbir işi olmayıp da dilbilgisine takılan arkadaşlara cevap niteliğinden dolayıdır
Jant ayarı neden bozulur ?
Bisikleti ilk aldığınızda (topladığınızda) üzerine hiç yük almamasından dolayı olabilir, ilk binişten sonra belki biraz daha kayabilir bu normaldir, endişelenmeyin. Diğer türlü bozuk yol, arka bagajınız varsa aşırı yük vs. nedenlerden dolayı bozulabilir.
Kullandığımız bisiklet City Bike ismiyle sınıflandırılan bir şehir bisikleti. Bisikletin bizim için en büyük yarar sağladığı nokta özellikle de jant akor ayarında "V" fren olması yani pabuç frenli olması işimizi daha da kolaylaştırıyor. Neden?
Çünkü jantta meydana gelen yamukluk için bir sabitleyici görevi görüyor, disk fren varsa sakın telaşlanmayın bir tahta kalemi (Boyandıktan sonra çıkabilen) veya yapışkan şeritli ufak not kağıtları da referans alma noktası olarak kullanılabilir
Jant akorT ayarı yapmak için bize ne gerekli ?
1- Jant AkorT anahtarı
2- Tahta Kalemi (Boyası çıkanlardan-permanent yazanları almayın)
Bu işlemi için jant sehpamız olmadığı için bu yukarıdaki başlangıçlarla yapacağız. Zaten yolda giderken yanınızda sehpa taşıyacak haliniz yok varsa onu bilemem tabi. Bisikletinizi ters çevirip olabildiğince düzgün bir yere koyuyoruz. Bununla birlikte fren pabucunu ister elinizle sıktığınız yerden isterseniz de ( Ben arkadaki alyan kısmından yakınlaştırdım) aşağıdan jantınıza yakınlaştırıyorsunuz ve bunun yanında tahta kalemi ile referans almakta fayda var (nereler sürtüyor-sürtmüyor) birkaç tur çevirip eğriliğin olduğu yerleri bulacaksınız. Bundan sonra dikkat edilecek noktaları sıralayalım,
1- Jantınızın içerisinde eşit sayıda tel vardır ve göbek merkezli olduğundan gerilimin yarısı sağ yarısı da sol tarafı çeker.
2- Buna bağlı olarak tellerin de gerilimi önemlidir ve akor ayarlarından sonra tel gerginliklerini de elinizle kontrol etmelisiniz.
3- Jant telleri SAAT YÖNÜNE doğru GEVŞER - SAAT YÖNÜNÜN TERSİNE doğru SIKILIR.
Bu işlem hassasiyet gerektiğinden dolayı telleri çeyrek tur çevirerek ayarlamaya çalışmalısınız. Benim eller biraz alışık olduğundan ve tellerdeki gevşeklik fazla olduğundan yarım tur dedim ama çeyrek turdan şaşmayın
Başka aklıma gelenleri söyleyeyim sizlere mesela bazı jant telleri yassı olarak dizayn edilmiş. Bu akor ayarı yaparken teller dönebiliyor. Bunun için ne kullabilirsiniz ? Diğer tele de tutturulacak şekilde bir aparat ya da mandal tarzı bir ekipmanla bu dönmeyi engelleyebilirsiniz.
Son olarak bu işlemin hassas bir ayar olduğunu hatırlatmakta fayda var. Deneyecek başka jantlarınız varsa üzerinde pratik yapabilirsiniz hatta yapın, eliniz alışkanlık kazansın.
Şimdilik bizden bu kadar diyoruz ve sizleri videomuz ile baş başa bırakıyoruz.
İki tekerle kalın, kendinize iyi bakın veee kasksız dışarı çıkmayın
Seninki kaç vites ?
Not: AkorT'un T'sinin büyük olmasının sebebi, başka hiçbir işi olmayıp da dilbilgisine takılan arkadaşlara cevap niteliğinden dolayıdır