Forumtagram Genel Forum Sitesine Hoş geldiniz!

Foruma Üye Olmadan, Konu açamaz, Yorum yapamaz ve Üyelerimizle Etkileşimde Bulunamazsınız. :)

Üye Ol!

Konuya cevap cer

“Hırsız erkek ile hırsız kadının irtikâb ettikleri suça bir karşılık ve Allah tarafından insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz. Allah azîz ve hakimdir (mutlak galiptir, tam hüküm ve hikmet sahibidir.) (Maide, 5/38)

mealindeki ayette “yed = el” kelimesini mecaz olarak anlamayı gerektiren hiç bir delil yoktur. Bilakis, bunu hakikat olarak anlamak zorunluluğu vardır: Çünkü;


1) Her şeyden önce ayetin ifadesini mecaza hamletmeye tahammülü yoktur. Çünkü bu cezanın verilmesi: “insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz” ifadesiyle belirtilmiştir. Elin kesilmesi dışında -bu işi akıllarınca hafifletmeye çalışanların istedikleri gibi- herhangi bir ceza kabul edilirse, bu ifadenin ağırlığına uygun düşmez. “NEKAL=insanlara ibret olacak bir ceza…!”,  Eli kesmenin dışında bir cezanın adı olamaz.


2) İslam alimlerinin ittifakıyla, hükümlerle ilgili ayetler, her zaman “muhkem = açık” ifadelere sahiptir. Burada “El”in mecaz olarak yorumlanması, ittifakla kabul edilen bu ilmi kurala ters düşmektedir.


3) Hz. Peygamber bu ayette yer alan “YED = El” sözcüğünü hakikat olarak anlamış ve hırsızın elini kesmiştir.


Keşke şimdide bunu tecavüzcülere uygulasalar. Herhalde onlarada mecazen demek saçma olurdu. Bu cezalar uygulanmalı ki caydırıcı olsun.


Bot olmadığınız anlamamız için Ankara Plakasını Yazınız
Geri
Üst Alt