Netflix'in 7 ülkede gerçekleştirdiği ‘Kültürel Yakınlık Araştırması'na göre, Türk yapımlarını izleyen kişilerin Türkçe öğrenme isteği 4.6 kat arttı.
Türk dizileri Netflix aracılığıyla 190 ülkeye ulaşıyor. Dijital platformun yedi ülkede gerçekleştirdiği 'Kültürel Yakınlık Araştırması', eğlence servisindeki Türk yapımlarını izleyen kişilerin Türkiye'yi turist olarak ziyaret etme isteğinin 2.6 kat, Türkçe öğrenme isteğinin ise tam 4.6 kat arttığını ortaya çıkardı. Araştırmaya ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili'den 13 bin kişi katıldı. Sonuçlara göre yerli yapımları izleyen kişilerin Türk kültürüne ve tarihine ilgisi artıyor; Türkiye'de üretilen ürün ve hizmetleri satın alma ihtimali yükseliyor. Bu yıl 'Zeytin Ağacı', 'Yakamoz S-245', 'Sen Yaşamaya Bak' ve 'Aşk Taktikleri' adlı yapımlar birçok ülkede 'Top 10 Film' listelerinde yer aldı.