- Katılım
- 4 yıl 1 ay 28 gün
- Mesajlar
- 5,542
- Tepkime puanı
- 1,102
- Yaş
- 28
- Konum
- İzmir/35
- Memleket
- İzmir
- Meslek
- Grafiker
- Cinsiyet
- Medeni Hal
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI(1923-)
Genel özellikleri
Bu dönemi 1940’a kadar olan dönem ve 1940 Sonrası Dönem olmak üzere ikiye ayırarak inceleyebiliriz.
1940’a kadar olan dönem
1-1940’a kadar olan dönemde Kurtuluş savaşı ve Milli Mücadele işlenen önemli konulardandır.
2-Atatürk ilke ve devrimleri işlenen önemli konular arasındadır.Devrimler çeşitli yönleriyle eserlere konu edilir.
3-Memleket sorunları ve memleketin güzellikleri işlenen önemli konulardandır.
4-Türk Dil Kurumunun kurulması dilde sadeleşme hareketlerini hızlandırmıştır.
5-Batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış ve Tanzimat döneminde olduğu gibi yanlış batılılaşma eserlere konu olmuştur.
1940 sonrası Dönem
6-Bireysel sorunları ele alan eserler görülmüştür.
7-Birey İç dünyasını yansıtmaya çalışan yazarlar psikoloji ve psikiyatri biliminden faydalanmıştır.
8.Toplumcu/gerçekçilik,varoluşçuluk,dadaizm,sürrealizm(gerçeküstücülük) gibi akımlardan etkilenmişlerdir.
SAF (ÖZ) ŞİİR ANLAYIŞINI SÜRDÜREN ŞİİR
TEMSİLCİLERİ ŞİFRE: AY AYCANA
Ahmet HAŞİM
Yahya Kemal BEYATLI,
Ahmet Hamdi TANPINAR,
Yedi Meşaleciler (CeViZ SaYMaK)
Cahit Sıtkı TARANCI,
Ahmet Muhip DIRANAS,
Necip Fazıl KISAKÜREK,
Asaf Halet ÇELEBİ
*Saf şiir anlayışı Türk edebiyatına Milli edebiyat döneminde Ahmet Haşim’in ”Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” adlı yazısıyla girmiştir.Haşim’in bu eseri aynı zamanda edebiyatımızda ilk poetika(Şiir görüşü) kabul edilir.
* Bu şiir anlayışını benimseyen şairler Fransız sembolistlerden etkilenerek şiirde zevk ve estetiği ön planda tutmuşlar sanat sanat içindir ilkesiyle hareket etmişlerdir.
* Şiiri her türlü siyaset ve öğreticiliğin dışında tutmuşlardır.
* Şiirde biçim kusursuzluğuna ve musikiye önem vermişler anlaşılmak için değil duyulmak(hissedilmek) için şiir yazmışlardır.
* Saf şiiri benimseyen sanatçılar Verlaine,Rimbaud,Mallarme,Valery gibi Fransız sanatçıların etkisinde/kalmış Sembolizm,mistisizm(gizemcilik) ve parnasizm akımlarının etkisinde kalmışlardır.
Ahmet Hamdi Tanpınar’IN ROMANLARI
ŞİFRE:AH SMS
Aynadaki Kadın
Huzur
Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Mahur Beste
Sahnenin Dışındakiler
Genel özellikleri
Bu dönemi 1940’a kadar olan dönem ve 1940 Sonrası Dönem olmak üzere ikiye ayırarak inceleyebiliriz.
1940’a kadar olan dönem
1-1940’a kadar olan dönemde Kurtuluş savaşı ve Milli Mücadele işlenen önemli konulardandır.
2-Atatürk ilke ve devrimleri işlenen önemli konular arasındadır.Devrimler çeşitli yönleriyle eserlere konu edilir.
3-Memleket sorunları ve memleketin güzellikleri işlenen önemli konulardandır.
4-Türk Dil Kurumunun kurulması dilde sadeleşme hareketlerini hızlandırmıştır.
5-Batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış ve Tanzimat döneminde olduğu gibi yanlış batılılaşma eserlere konu olmuştur.
1940 sonrası Dönem
6-Bireysel sorunları ele alan eserler görülmüştür.
7-Birey İç dünyasını yansıtmaya çalışan yazarlar psikoloji ve psikiyatri biliminden faydalanmıştır.
8.Toplumcu/gerçekçilik,varoluşçuluk,dadaizm,sürrealizm(gerçeküstücülük) gibi akımlardan etkilenmişlerdir.
SAF (ÖZ) ŞİİR ANLAYIŞINI SÜRDÜREN ŞİİR
TEMSİLCİLERİ ŞİFRE: AY AYCANA
Ahmet HAŞİM
Yahya Kemal BEYATLI,
Ahmet Hamdi TANPINAR,
Yedi Meşaleciler (CeViZ SaYMaK)
Cahit Sıtkı TARANCI,
Ahmet Muhip DIRANAS,
Necip Fazıl KISAKÜREK,
Asaf Halet ÇELEBİ
*Saf şiir anlayışı Türk edebiyatına Milli edebiyat döneminde Ahmet Haşim’in ”Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” adlı yazısıyla girmiştir.Haşim’in bu eseri aynı zamanda edebiyatımızda ilk poetika(Şiir görüşü) kabul edilir.
* Bu şiir anlayışını benimseyen şairler Fransız sembolistlerden etkilenerek şiirde zevk ve estetiği ön planda tutmuşlar sanat sanat içindir ilkesiyle hareket etmişlerdir.
* Şiiri her türlü siyaset ve öğreticiliğin dışında tutmuşlardır.
* Şiirde biçim kusursuzluğuna ve musikiye önem vermişler anlaşılmak için değil duyulmak(hissedilmek) için şiir yazmışlardır.
* Saf şiiri benimseyen sanatçılar Verlaine,Rimbaud,Mallarme,Valery gibi Fransız sanatçıların etkisinde/kalmış Sembolizm,mistisizm(gizemcilik) ve parnasizm akımlarının etkisinde kalmışlardır.
Ahmet Hamdi Tanpınar’IN ROMANLARI
ŞİFRE:AH SMS
Aynadaki Kadın
Huzur
Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Mahur Beste
Sahnenin Dışındakiler